Η Stellantis αντιτίθεται σθεναρά σε οποιαδήποτε προσπάθεια καθυστέρησης των στόχων εκπομπών CO2 που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2025, δημιουργώντας πιθανές συγκρούσεις με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι θα ήταν «παράλογο» να αλλάξουν οι κανονισμοί σε αυτό το στάδιο, τονίζοντας ότι όλοι γνώριζαν τους κανόνες για μεγάλο χρονικό διάστημα και είχαν χρόνο να προετοιμαστούν.
Η Stellantis επιβεβαίωσε τη θέση της μέσω μιας ανακοίνωσης, ζητώντας τη διατήρηση της τρέχουσας νομοθεσίας και την παροχή συνεχιζόμενων κρατικών επιδοτήσεων για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Tavares σημείωσε πως η εταιρεία έχει ήδη ετοιμάσει ηλεκτρικά οχήματα και έχει εφαρμόσει τις διαδικασίες για την πώλησή τους, εκφράζοντας έτσι την ετοιμότητα της Stellantis να ανταποκριθεί στους στόχους εκπομπών της ΕΕ.
Οι στόχοι της ΕΕ για το 2025 περιλαμβάνουν τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 των στόλων αυτοκινήτων στα περίπου 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, από τα 106,6 γρ/χλμ που ίσχυαν το 2023. Αντιθέτως, η ACEA, η οποία είναι η ομάδα λόμπι των Ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχανιών, πρότεινε καθυστέρηση των στόχων κατά δύο χρόνια μέσω έκτακτης ρύθμισης.
Η επίτευξη αυτών των στόχων θα απαιτούσε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν την παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ή να αντιμετωπίσουν πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 13 δισ. ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα και επιπλέον 3 δισ. ευρώ για βαν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ACEA.
Ο Carlos Tavares είχε αποσύρει τη Stellantis από την ACEA το 2022 και στις 12 Σεπτεμβρίου η εταιρεία ανακοίνωσε πως έχει οργανωθεί για να συμμορφωθεί με τους στόχους μέσω μείωσης του κόστους, κυκλοφορίας νέων μοντέλων και αντιμετώπισης του ανταγωνισμού από Κινέζους κατασκευαστές και την Tesla.
Η ACEA, από την πλευρά της, δήλωσε ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση, αλλά τα υπόλοιπα απαραίτητα στοιχεία για αυτή τη μετάβαση δεν είναι ακόμη στη θέση τους, οδηγώντας σε διάβρωση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ.
Ο κλάδος αυτοκινήτου στην Ευρώπη αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως τον ανταγωνισμό από φθηνότερα μοντέλα από την Κίνα, υψηλό ενεργειακό κόστος και αργή ζήτηση των καταναλωτών, με τις πωλήσεις να παραμένουν χαμηλότερες από τα επίπεδα προ πανδημίας.