Η χρήση προεκτάσεων για τα καλώδια φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γενικά κάτι που πρέπει να αποφεύγεται, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όπως δυσλειτουργίες, υπερθέρμανση ή ακόμα και κίνδυνο βραχυκυκλώματος.
Αυτό γίνεται ακόμα πιο κρίσιμο στην περίπτωση των Superchargers της Tesla, όπως εξηγεί ο Wes Morill, κορυφαίος μηχανικός της εταιρείας. Το πρόβλημα προκύπτει κυρίως λόγω της διαταραχής των μηχανισμών ασφαλείας που υπάρχουν στα συστήματα φόρτισης.
Τα καλώδια επέκτασης που παράγονται από τρίτους κατασκευαστές, όπως η A2Z EV, μπορούν να απομονώσουν τον θερμοκρασιακό έλεγχο που πραγματοποιούν οι Superchargers, καθιστώντας τα συστήματα ασφαλείας αναποτελεσματικά.
Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα που συλλέγονται από το χειριστήριο φόρτισης για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας δεν μεταφέρονται σωστά, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο υπερθέρμανσης και βραχυκυκλώματος στα καλώδια συνεχούς ρεύματος (DC).
Το ζήτημα αναδείχθηκε έντονα όταν η Tesla αποφάσισε να ανοίξει το δίκτυο Supercharger σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών. Πολλά από αυτά τα αυτοκίνητα έχουν διαφορετική τοποθέτηση της θύρας φόρτισης, με αποτέλεσμα η χρήση καλωδίων επέκτασης να φαίνεται σαν μια άμεση λύση για την ευθυγράμμιση με τους φορτιστές. Ωστόσο, η λύση αυτή εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους.
Η Tesla εργάζεται ήδη πάνω στη λύση αυτού του προβλήματος με τη δημιουργία μεγαλύτερων καλωδίων για τους Superchargers τέταρτης γενιάς, τα οποία θα μπορούν να καλύψουν με ασφάλεια αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών.
Μέχρι να είναι διαθέσιμη αυτή η αναβάθμιση, η σύσταση του Morill είναι σαφής: η χρήση καλωδίων επέκτασης πρέπει να αποφεύγεται, καθώς ο κίνδυνος βραχυκυκλωμάτων και πυρκαγιών είναι υπαρκτός και σοβαρός.