PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 PS [test drive]

Το δημοφιλέστατο Puma έλαβε το απαραίτητο φρεσκάρισμα από τη Ford και είναι έτοιμο να συνεχίσει την απολύτως πετυχημένη πορεία του στην αγορά.

Πόσοι από εσάς θυμάστε ότι το Ford Puma διανύει τη δεύτερη του γενιά στους δρόμους του κόσμου; Ότι το B SUV με τη σπορ εμφάνιση και τις εξαιρετικές πωλήσεις δεν είναι το πρώτο Puma στην ιστορία της Ford;

Πριν αρχίσετε το «γκουγκλάρισμα», να σας θυμίσουμε εκείνο το όμορφο πρωτοποριακό κουπέ που κυκλοφόρησε ελάχιστα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους ανθρώπους της εταιρείας. Τουλάχιστον όσον αφορά το εμπρός τμήμα αλλά και το όνομα της δεύτερης γενιάς.

Τα χρόνια πέρασαν, η αναβίωση πέτυχε και η σκληρή πραγματικότητα μας δείχνει πως όλο το χώρο που κάποτε είχαν τα κουπέ, τα σεντάν ή ακόμη και τα σουπερμίνι όπως το Fiesta, τον έχουν καταλάβει τα μικρά SUV.

Έτσι και το Puma τράβηξε όλο το κουπί των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, με την ανανέωση του να έρχεται με μεγάλη φυσικότητα. Τί νέο φέρνει όμως το Puma της δοκιμής μας;

Αρχικά βλέπουμε ότι παραμένει νεανικό, βγάζοντας αρκετό δυναμισμό και διατηρεί την κουπέ αμφίεση που το ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και αποδεδειγμένα αρέσει. Εκεί που πήραν το νυστέρι οι άνθρωποι της Ford, ήταν στους προφυλακτήρες, τη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα LED και το νέο (μπλε-άσπρο) λογότυπο της εταιρείας.

Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου, ενώ το εντυπωσιακό Cactus Grey της δοκιμής μας, ανήκει στη νέα χρωματική παλέτα του Puma και διατίθεται χωρίς επιπλέον χρέωση.

Λεπτομέρειες ως εδώ λοιπόν, καθώς απαιτείται ένα παρατηρητικό μάτι για να εντοπίσει κάποιος το φρεσκάρισμα στο SUV της Ford. Ήταν ωστόσο επιτακτικές για τον αισθητικό του εκμοντερνισμό όσο αγαπητό και να ήταν έτσι και αλλιώς.

Εκεί που οι παρεμβάσεις είναι αρκετά αισθητές ήταν στο κομμάτι του εσωτερικού, εκεί όπου το ταμπλό έχει εντελώς νέο παρουσιαστικό, με υλικά πιο ανθεκτικά σε αίσθηση και εικόνα συναρμογής, και φυσικά την οθόνη πολυμέσων μεγέθους 12 ιντσών που «χτυπάει» στο μάτι με το που μπαίνεις στην καμπίνα του Puma.

Εκτός από μεγαλύτερη οθόνη, τo νέο multimedia είναι πιο γρήγορο και βελτιωμένο σε συνδεσιμότητα, με το SYNC4 να υποστηρίζει πλέον Apple Car Play, Android Auto και δίκτυο 5G για τις αναβαθμίσεις. Στην οθόνη αφής έχουν ενσωματωθεί και οι περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, ενώ και χαμηλά στην κονσόλα η ποτηροθήκη έχει δώσει τη θέση της σε μία χρηστική βάση για το smartphone.

Πάνω από το τιμόνι αρχικά σε ξενίζουν οι δύο ακμές του ταμπλό, αν παρατηρήσεις καλύτερα θα δεις ωστόσο ότι ενσωματωμένο είναι ένα όμορφο soundbar, υπεύθυνο για την εξαιρετική ποιότητα ήχου στο Puma ST Line της δοκιμής μας.

Το τιμόνι είναι επίσης ολοκαίνουργιο σε σχεδιασμό και σε λειτουργίες, με τον πίνακα οργάνων να είναι μεγαλύτερος σε μέγεθος (12,8 ίντσες αντί για 12,3 του μοντέλου που αντικαταστάθηκε) και πλουσιότερος σε γραφικά και πληροφόρηση.

Στα απολύτως ουσιώδη όπως η εξαιρετική θέση οδήγησης και οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές δεν είχαμε αλλαγές (και δεν υπήρχε και απολύτως κανένας λόγος). Με το πορτμπαγκάζ να είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία σε ευρυχωρία (456 λίτρα) και το megabox 80 λίτρων να λύνει τα χέρια του οδηγού που θέλει να κρατήσει το Puma του καθαρό μετά την παραλία.

Στα χέρια μας είχαμε την πιο mainstream επιλογή κινητήρα για το ανανεωμένο Puma, αυτή με τρικύλινδρο 1.000αρη Ecoboost, απόδοσης 125 ίππων και ήπια ηλεκτρική υποβοήθηση (υπάρχουν οι επιλογές 155 και 170 ίππων).

Το mild hybrid σύστημα κάνει αθόρυβη αλλά πολύ σπουδαία δουλειά με 16 ίππους και 50 Nm ροπής που είναι απαραίτητα για να είναι ευέλικτο και ζωηρό το SUV των 1.241 κιλών.

Η μίζα/ γεννήτρια συνεργάζεται άψογα με το υπόλοιπο σύστημα (48V μπαταρία ιόντων λιθίου 0,38 kWh) και ο μικρός ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει τις επιδόσεις του Puma έτσι ώστε να μην υστερεί σε καμία των περιπτώσεων και ειδικά στην εκκίνηση.

Στο overboost η μέγιστη διαθέσιμη ροπή είναι 220 Nm, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα.

Όλα αυτά με την κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 6,8 λίτρα/100 χλμ. στην επιλογή Normal, ενώ με το Eco επιλεγμένο θα δει κανείς 6,0 λίτρα/100 χλμ. στο οικονομόμετρο.

Επιπλέον, υπάρχουν οι επιλογές Slippery και Sport ανάλογα την περίσταση, με την κατανάλωση καυσίμου πάντως να εξαρτάται από τη διάθεση το οδηγού και τις αλλαγές στο -ευχάριστο σε αίσθηση- 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων της δοκιμής μας.

Παρά την έκδοση ST Line-X (17άρες ζάντες) που είχαμε στη διάθεση μας, τα επίπεδα άνεσης αφήνουν θετικό πρόσημο, με την ανάρτηση (Mc Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) να θεωρείται από τα δυνατά χαρτιά του Puma. Παρά το σφιχτό του χαρακτήρα αποσβένει εξαιρετικά τις κακοτεχνίες, ενώ σε πιο απαιτητικό έδαφος είναι λογικό να περνά στην καμπίνα η κλασσική αναπήδηση.

Είναι δηλαδή προσανατολισμένο περισσότερο για την άσφαλτο (ελάχιστες κλίσεις στις στροφές) και λιγότερο για το χώμα, ως ένα ελαφρώς υπερυψωμένο κουπέ (16,3 εκατοστά απέχει από το έδαφος) με SUV περιτύλιγμα, παρά το αντίθετο. Για αυτό άλλωστε και έχει αγαπηθεί τόσο από το νεανικό κοινό.

Στο δια ταύτα -το οικονομικό δηλαδή- που είναι και το βασικότερο κριτήριο για τον περισσότερο κόσμο, το ανανεωμένο Puma δεν άλλαξε την προσιτή του πολιτική, με το 125άρι Ecoboost να ξεκινά από 23.647 ευρώ και την ST Line έκδοση να ζητά 25.861 ευρώ.

Σημειώστε δε, ότι η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει ελκυστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα (2,99% επιτόκιο) και 8ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, στοιχεία που ενισχύουν σημαντικά την εμπορική επιτυχία του ανανεωμένου Puma, που πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Puma 1.0 Ecoboost MHEV 125 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 × 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Mild hybrid 48V με μπαταρία 0,38 kWh,
ηλεκτροκινητήρα 11,5 kW
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,4 kgm) / 1.400-4.500 rpm
Μέγιστη e-assist: 210 Nm/1.750 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 617 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 121 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Efficient Grip, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.186×1.805×1.536 mm
163 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567 / 1.526 mm
Μεταξόνιο 2.588 mm
Χώρος αποσκευών 456-1.161 lt
Απόβαρο 1.241 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.647€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!