Αν και ο ρυθμός υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλότερος από τις αρχικές εκτιμήσεις, η Toyota δεν έχει εγκαταλείψει την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου (fuel cells).
Στην Έκθεση Κινητικότητας Ιαπωνίας 2024, η εταιρεία θα παρουσιάσει μια σειρά από νέες εξελίξεις που αφορούν το υδρογόνο, με βασική προτεραιότητα φορητές λύσεις σχετικά με τις κυψέλες υδρογόνου. Η Toyota κατάφερε να μειώσει το μέγεθος και το βάρος των δεξαμενών υδρογόνου, καθιστώντας τις εύκολα φορητές.
Οι φορητές φιάλες υδρογόνου προορίζονται να γίνουν ένα καθημερινό, ασφαλές ενεργειακό μέσο, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες καταστάσεις, όπως η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω κυψελών καυσίμου ή ακόμα και για μαγείρεμα, καίγοντας αέριο υδρογόνο.
Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota συνεργάστηκε με την εταιρεία Rinnai για την ανάπτυξη ενός μαγειρικού συστήματος με καύση υδρογόνου.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι η δυνατότητα που βλέπει η Toyota να χρησιμοποιεί τις φιάλες υδρογόνου, όπως τις μεγάλες μπαταρίες τύπου AA. Οι κάτοχοι οχημάτων με κυψέλες καυσίμου (FCEV) θα μπορούσαν να αντικαθιστούν τις φιάλες υδρογόνου για άμεσο «ανεφοδιασμό».
Επίσης, οι αυτές οι φιάλες θα μπορούσαν να τροφοδοτούν απομακρυσμένα κτίρια και βάσεις, παρέχοντας μια πρακτική λύση για την παραγωγή ενέργειας σε απομονωμένες περιοχές.
Εκτός από τις φιάλες υδρογόνου, η Toyota θα παρουσιάσει το αγωνιστικό της αυτοκίνητο GR Corolla, που λειτουργεί με υδρογόνο, το οποίο συμμετέχει σε αγώνες αντοχής από το 2023.
Τέλος, θα δείξει ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο χρησιμοποιεί μπαταρίες που έχουν ανακτηθεί από ηλεκτροκίνητα οχήματα στο τέλος της ζωής τους.
Με αυτό το σύστημα, η Toyota φιλοδοξεί να επαναχρησιμοποιήσει μπαταρίες διαφορετικών επιπέδων φθοράς, συμβάλλοντας στη σταθερή παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και στην επέκταση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική.
Στην σωστη κατευθυνση η ΤΟΥΟΤΑ! Ομως και αυτο χρειαζεται ενα δικτυο ανταλλαγων φιαλων , ή συσκευες στο σπιτι που θα παραγουν υδρογονο με νερο της ΕΥΔΑΠ. Ομως αυτο δεν ειχε επιχειρησει πριν λιγα χρονια η Νίο , με φορητες μπαταριες και ρομποτικους σταθμους ανταλλαγης μπαταριων, αλλα δεν επιασε? Ισως η πραγματικη εποχη της ηλεκτροκινησης να ερθει μαζι με την πληρη αυτονομια και την ασυρματη επαγωγικη φορτιση, ετσι ωστε να στελνουμε το αυτοκινητο να παει να φορτιστει μονο του, μονο του να ψαχνει να παρκαρει, οταν η φορτιση τελειωσει και να το καλουμε να ερθει να μας παρει!
Επισης , καλα και αγια τα ηλεκτρικα αυτοκινητα, αλλα στις ιρλανδικες διαβασεις τι γινεται, που ειναι η μπαταρια κατω κατω, εμπιστευεστε την μονωση, να το βουτηξετε μεσα στα νερα?
Καλησπέρα κε Μαρινόπουλε,
εμένα η εντύπωση μου από την έκθεση αυτοκινήτου , σαν απλός πολίτης είναι η εξής :
1. Ο διάκοσμος μέσα στα αυτοκίνητα, ειδικά στις πίσω πόρτες είναι χειρότερος από αυτοκίνητα 15 χρόνια πρίν. Εχω και ένα Volvo S40 15 ετών και οι πόρτες είναι πολύ πιο πολυτελείς από όλες τις πόρτες που είδα ευρωπαικών αυτοκινήτων κάτω από 40.000 ευρώ. Ειδικά οι πίσω. Πίσω πόρτες και διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων για γέλια ειδικά στα Stellantis , BMW kai MINI. ΒΜW X1 & Mini και οι διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων είναι επιπέδου Citroen Saxo. Επίσης Stellantis εκτός από Peugeot.
2. Oi κινέζοι πολύ εντυπωσιακοί και σε ποιότητα εσωτερικού, αλλά και σε σχεδιασμό (εσωετρικού κυρίως). Μπροστά από τους ευρωπαίους πια.
Aυτά, δεν εντυπωσιάστηκα γενικά, βέβαια δεν τα οδήγησα κιόλας.
Π.Π.
Καλησπέρα κύριε Παναγόπουλε, δεν θα διαφωνήσω με τις τοποθετήσεις σας. Πράγματι, οι Κινέζοι έχουν ξεφύγει σε ποιότητα. Λογικά και σε αξιοπιστία όπως θα δούμε σε βάθος χρόνου.