PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Ioniq 5 N [test drive]

Αν σας έλεγαν πως η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να γίνει απίστευτα διασκεδαστική θα το πιστεύατε ή θα σας φαινόταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας; 

Όσο δύσπιστο και αν είναι το κοινό των «petrolheads» απέναντι στα ηλεκτρικά μοντέλα, oι άνθρωποι του N Division της Hyundai το πήραν λίγο… πατριωτικά, ένωσαν φαντασία και πραγματικότητα και δημιούργησαν το Ioniq 5 N. Σα να έχουν βάλει στοίχημα μεταξύ τους για το αν μπορούν να μεταλαμπαδεύσουν όλη τη φλόγα που πηγάζει από τα i20 N, i30 N και Kona N στο αμιγώς ηλεκτρικό τους SUV.

Η επιτυχία των παραπάνω hot μοντέλων έδωσε μεγάλη αυτοπεποίθηση στη Hyundai και την άνεση ή το περιθώριο αν θέλετε να ρισκάρουν όσο θέλουν. Και όπως φαντάζεστε πολύ σωστά, όταν δημιουργείς χωρίς το άγχος της επιτυχίας, τότε είναι που προκύπτουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Αντικρίζεις λοιπόν σε πρώτη φάση το Ioniq 5 N και βλέπεις πρησμένους θόλους, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τροχούς 21 ιντσών, κατακόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες και αεροδυναμικό διαχύτη μεταξύ άλλων. Το performance blue χρώμα της έκδοσης δοκιμής μας βάζει για τα καλά στο κλίμα της «Ν» λογικής.

Οι αισθητικές παρεμβάσεις ήρθαν πάνω σε ένα ήδη όμορφο και καλαίσθητο περιβάλλον, ενώ πρόσθεσαν 8 εκατοστά στο μήκος του ηλεκτρικού SUV, 5 εκατοστά σε φάρδος και αφαίρεσαν 2 εκατοστά από το ύψος, με το μεταξόνιο να παραμένει φυσικά στα 3 μέτρα ακριβώς.

Άλλωστε η πλατφόρμα E-GMP στην οποία βασίζεται το Ioniq 5 δεν άλλαξε παρά μόνο ενισχύθηκε σημαντικά σε 40 σημεία του πλαισίου, όπως οι βάσεις των ηλεκτροκινητήρων, δεκάδες κολλήσεις και γενικότερα όπου υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση σε εκρηκτικές καταστάσεις (ανάρτηση, πίσω άξονας).

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως πρόκειται για ένα καυτό SUV που πιθανότατα να περάσει ένα μεγάλο μέρος της ζωής του στην πίστα.

Στο εσωτερικού του κορυφαίου -μέχρι στιγμής- Ioniq, χαζεύεις αρχικά με το τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φιλοξενεί τέσσερις μεγάλους διακόπτες σχετικούς με το κομμάτι της οδηγικής ευχαρίστησης. Δυο στρογγυλοί χαμηλά και δύο πλάγιοι παραλληλόγραμμοι ψηλότερα, δείχνουν πόσο σοβαρά είναι τα πράγματα στα bucket καθίσματα του πανίσχυρου Hyundai.

Στην οθόνη multimedia 12,3 ιντσών δεν μπορείς αντισταθείς στο πάτημα του N mode, εκεί όπου εισέρχεσαι σε έναν άλλο κόσμο, γεμάτο αποφάσεις.

Σε ποια πίστα της Ευρώπης είσαι έτοιμος να τρέξεις; Πόσο σφιχτή θέλεις την ανάρτηση ή το τιμόνι; Πόσο άμεση απόκριση στο δεξί πεντάλ; Πώς θες να κατανεμηθεί η ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες; Αποθηκεύεις δύο από τις αγαπημένες σου επιλογές και μετά απλά επιλέγεις από το τιμόνι.

Κορυφαία ατραξιόν βέβαια δεν είναι άλλη από τις τρεις διαφορετικές ηχητικές επιλογές. Μελωδίες θα τις πούμε εμείς, αφού σε κάνουν να τρίβεις τα αυτιά σου από την κορυφαία προσομοίωση σε σχέση με ένα πολυκύλινδρο turbo μοτέρ.

Σκασίματα όταν αφήνεις το γκάζι, κόφτες και γρυλίσματα που δεν ξεχωρίζουν από τα αληθινά. Οι δαιμόνιοι Κορεάτες στέλνουν τους ήχους που δυνητικά προέρχονται από τον κινητήρα, μέσω των ηχείων στο εμπρός τμήμα της καμπίνας και τους ήχους της… εξάτμισης από τα πίσω ηχεία.

Έτσι το περιβάλλον είναι αδιανόητα ρεαλιστικό, ενώ στο ρελαντί όταν βλέπεις το στροφόμετρο να τρεμοπαίζει είσαι έτοιμος να κάνεις στάση στο βενζινάδικο για να βάλεις 100άρα αμόλυβδη.

Οι «αλλαγές» στα puddles (Ν e-Shift) απεικονίζουν το 8άρι DCT της Ν Division με όριο τις 8.000 σ.α.λ. Όλα στη φαντασία μας φυσικά, μόνο που είναι τόσο ρεαλιστικά όσο θα ήθελε και ο μεγαλύτερος hater της ηλεκτρικής τεχνολογίας.

Το N Active Sound βέβαια έρχεται και δένει με το ανάλογο support από τη γνήσια ισχύ του Ioniq 5 N. Δύο ηλεκτροκινητήρες 238 ίππων εμπρός και 412 ίππων στον πίσω άξονα, με συνολική απόδοση 650 ίππους και 770 Nm τρομάζουν και στην θεωρία και στην πράξη. Διαθέσιμοι κάθε στιγμή είναι 610 ίπποι, ενώ όλη η ισχύς διατίθεται για 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά που πατάς το N Grin Boost.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα «περιορίζεται» στα 260 χλμ./ώρα, αφού το κορεατικό SUV δε «νιώθει» από τα 2.300 κιλά του βάρους και σε κολλάει στα bucket, καταπίνοντας ευθείες και στροφές στο διάβα του.

Το καυτό Ioniq μοιάζει γαντζωμένο στην άσφαλτο όσο και αν το πιέσεις. Εδώ είναι που η τοποθέτηση της μπαταρίας καταφέρνει να μη βάζει εμπόδια στο συνολικό ζύγισμα, ενώ την υπόλοιπη δουλειά κάνει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Η ακρίβεια του τιμονιού συνηγορεί στα λεγόμενα περί «πιστάδικου» DNA, ενώ ο κοντός τερματισμός του από άκρη σε άκρη δεν βοηθά σε ελιγμούς εντός πόλης.

Συστήματα όπως το Left Foot Braking (γκάζι φρένο ταυτόχρονα) ή το Launch Control, έρχονται να επιβεβαιώσουν τα αυτονόητα, ότι το πυραυλοκίνητο SUV είναι φτιαγμένο είτε για να σε κάνει ευτυχισμένο στους δρόμους της πόλης, είτε τρισευτυχισμένο σε μία πίστα ή σε μία υπεραστική διαδρομή.

Και για να σας προλάβουμε, η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 84 kWh (80 net) κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία από 300 μέχρι 360 χλμ. αναλόγως τα κέφια ή τις διαδρομές που εκτελούμε. Η τεχνολογία 800V πάντως επιτρέπει ταχύτατη φόρτιση έως 350 kW με τη διαδικασία (0-80%) σε DC να διαρκεί μόλις 18 λεπτά της ώρας και σε AC συνολικά 7,6 ώρες.

Πάντως αν το επιθυμεί ο οδηγός μπορεί να εκτελέσει σχετικά ήρεμες διαδρομές όπως θα έκανε και με το απλό Ioniq 5, με σαφώς πιο σφιχτό προσανατολισμό και μικρή υποχώρηση σε θέμα άνεσης ανάρτησης. Αρκεί βέβαια να έχει τεράστια αυτοσυγκράτηση επιπέδου… Θιβετιανού μοναχού, γιατί δεν γίνεται να οδηγείς αυτό τον πύραυλο στο αθόρυβο. Απλά Νot!

Αυτό όμως που προσφέρει το Ioniq 5 N απλόχερα είναι οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αφού η τεράστια ιπποδύναμη δεν επηρεάζει σε τίποτα το πορτμπαγκάζ 480 λίτρων ή τον άπλετο χώρο για τους πίσω επιβάτες (η έλλειψη του τούνελ μετάδοσης αφήνει ίσο χώρο και για τους τρεις πίσω επιβάτες).

Η αλήθεια είναι πως οι μέρες που σχεδόν όλες οι εταιρείες είχαν τουλάχιστον από ένα καυτό hatchback στο στόλο τους έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Μία επιπλέον αλήθεια είναι ότι μας έχουν λείψει αυτές οι εποχές, κάνοντας μας να μοιάζουμε με ρομαντικοί παππούδες που επιμένουν ότι όλα κάποτε ήταν καλύτερα.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα στη θεωρία έπρεπε να καλύπτουν αυτή την ανάγκη και με το παραπάνω, αφού είναι εξαιρετικά σε θέματα ποιότητας αλλά και σαφώς πολύ εκρηκτικά. Τους λείπει όμως αυτό το κάτι που θα τα κάνει αγαπητά.

Το αλατοπίπερο που βρήκε πρώτη η Hyundai και υπερκαλύπτει όλες τις ανάγκες που πηγάζουν προφανώς από τις πρώτες μας τετράτροχες αναμνήσεις. Και όλες αυτές ήταν γεμάτες και ήχους και οκτάνια.

Το μείγμα του Ioniq 5 N μπορείς να το βρεις μονάχα σε προτάσεις πολλών χιλιάδων ευρώ, με τη φίρμα της Porsche ή της AMG στην καλύτερη. O πύραυλος της Hyundai ωστόσο κοστίζει 78.990 ευρώ και είναι με διαφορά το πιο περιζήτητο SUV σε αυτά τα χρήματα.

Με πακέτο επιδόσεων, εμφάνισης, αίσθησης, ταυτότητας και τεχνολογίας, είναι έτοιμο για πίστα, βουνό ή πόλη, με τη διαδρομή να αποκτά νόημα μεγαλύτερο από την απλή ανάγκη για μετακίνηση. Οτιδήποτε εναλλακτικό στο ίδιο πακέτο συγκινήσεων θα σας στοιχίσει ένα… διαμέρισμα επιπλέον.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Ioniq 5 Ν AWD 650 PS, 84 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 478 kW (650 PS), 770 Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια: 238 PS 175 kW / 370 Nm
πίσω εγκάρσια: 412 PS 303 kW/ 400 Nm
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 84 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 7,6 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 350 kW σε 18 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,4 sec
Τελική ταχύτητα 260 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 21,2 kWh/100 km, -22,1 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 448 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 84 kWh, 80 kWh net
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 320-360 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero 275/35 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.715 × 1.940 × 1.585 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.638 / 1.647 mm
Μεταξόνιο 3.000 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 2.275 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 78.990€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!