Η Volkswagen αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τη μείωση της κερδοφορίας της, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την επίτευξη του στόχου της για περιθώριο κέρδους 6,5% μέχρι το 2026.
Παρά τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης και τη στρατηγική μείωσης κόστους, η VW εξακολουθεί να βρίσκεται μακριά από το να εκπληρώσει τον στόχο αυτό, μια εξέλιξη που προβληματίζει τη διοίκησή της και ανησυχεί τους επενδυτές.
Οι προκλήσεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο που ο ευρωπαϊκός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από ασιατικές εταιρείες, ιδιαίτερα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι χαμηλότερες πωλήσεις σε βασικές αγορές, όπως η Ευρώπη και η Κίνα, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών, έχουν πιέσει περαιτέρω την κερδοφορία της.
Η εταιρεία προσπαθεί να εξισορροπήσει τις επενδύσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση, με την ανάγκη να διατηρήσει την οικονομική της σταθερότητα.
Το πρόγραμμα περικοπής κόστους που έχει δρομολογηθεί, συμπεριλαμβανομένων των πιθανών κλεισιμάτων εργοστασίων και των μειώσεων προσωπικού, αποτελεί μέρος αυτής της προσπάθειας.
Ο CEO της VW, Oliver Blume (το πρόσωπο δεξιά στην κεντρική εικόνα), έχει δηλώσει ότι η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με «δεκαετίες δομικών προβλημάτων», γεγονός που απαιτεί ριζικές αλλαγές για την αποκατάσταση της κερδοφορίας.
Παράλληλα, το διοικητικό συμβούλιο συνεχίζει να εξετάζει τις επιλογές του για να επιτύχει τους στόχους του, χωρίς να αποκλείεται η υιοθέτηση περαιτέρω μέτρων που θα συμβάλουν στη μείωση του κόστους.
Με τις παγκόσμιες αγορές να αλλάζουν ταχύτατα και τον ανταγωνισμό να αυξάνεται, η VW πρέπει να προσαρμοστεί άμεσα αν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική και κερδοφόρα.
Η επίτευξη του περιθωρίου κέρδους 6,5% μέχρι το 2026 θα εξαρτηθεί από την επιτυχία των τρεχόντων μέτρων και την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί τις εξωτερικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει.