NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Γιατί πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν στο 5G;

Η ανατολή της τεχνολογίας 5G φέρνει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς αυτές πρέπει να αποφασίσουν πότε θα μεταβούν από τη χρήση του δικτύου 4G.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στην εξέλιξη των αυτοκινήτων που καθορίζονται από λογισμικό, ενσωματώνοντας τα πιο σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, αισθητήρες και προηγμένους φωνητικούς βοηθούς. Ωστόσο, η μετάβαση σε ακριβές μονάδες σύνδεσης 5G αποτελεί μια επιπλέον πρόκληση που πρέπει να εξετάσουν.

Τα αυτοκίνητα βασίζονται στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας για λειτουργίες όπως η πλοήγηση, η διάγνωση, η βοήθεια στο δρόμο και οι ενημερώσεις λογισμικού over-the-air (OTA). Το 5G μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερες ταχύτητες δεδομένων, συμβάλλοντας στη διατήρηση της λειτουργικότητας των συνδεδεμένων συστημάτων όταν το 4G αποσυρθεί.

Όπως ανέφερε ο Alex Oyler, διευθυντής της SBD Automotive στη Βόρεια Αμερική, η μετάβαση στο 5G «μειώνει τον κίνδυνο απόσυρσης», καθώς πλησιάζουμε σε ένα χρονικό διάστημα 10 ετών όπου η αποδοτικότητα του 4G γίνεται ολοένα και πιο επισφαλής.

Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, μόλις 47 μοντέλα που πωλήθηκαν φέτος στις ΗΠΑ διαθέτουν δυνατότητες 5G, με τους κατασκευαστές BMW, General Motors, Ford, Polestar, Porsche, Vinfast και Volvo να είναι μεταξύ αυτών που προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις. Η μετάβαση στο 5G δεν είναι οικονομικά αμελητέα, καθώς οι μονάδες 5G κοστίζουν από 150 έως 210 δολάρια (περίπου 142 έως 199 ευρώ), σχεδόν διπλάσια από τις αντίστοιχες του 4G.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να παραμείνουν με το 4G, καθώς επενδύουν σημαντικά στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης.

Η μετάβαση στο 5G θεωρείται ότι βρίσκεται ακόμη στα αρχικά της στάδια, όπως σημειώνει ο Mike Quinn, επικεφαλής του τομέα τεχνολογίας αυτοκινήτων στην Boston Consulting Group. Η πιθανή απόσυρση του δικτύου 4G, ωστόσο, παραμένει ένας ανησυχητικός παράγοντας, ιδιαίτερα για τα αυτοκίνητα που βασίζονται σε αυτό για κρίσιμες λειτουργίες.

Η διακοπή του 3G το 2022 αποτελεί παράδειγμα για το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον. Αν και αρχικά υπήρχε ανησυχία για τις συνέπειες, κατασκευαστές όπως η General Motors κατάφεραν να διαχειριστούν την κατάσταση με αναβαθμίσεις λογισμικού και αντικατάσταση υλικού όπου χρειάστηκε.

Ωστόσο, μια παρόμοια μετάβαση από το 4G στο 5G θα ήταν πιο περίπλοκη και δαπανηρή, καθώς οι μονάδες 5G είναι πιο ακριβές και οι απαιτήσεις για τη σύνδεση δεδομένων αυξάνονται συνεχώς.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τη χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, με νέες δυνατότητες όπως το in-car gaming και η τεχνολογία vehicle-to-everything (V2X) που απαιτούν χαμηλή καθυστέρηση στη μετάδοση δεδομένων. Η συνδεσιμότητα κινητής τηλεφωνίας θεωρείται σχεδόν απαραίτητη για την πλήρη λειτουργία των σύγχρονων, λογισμικά καθορισμένων οχημάτων.

Η μετάβαση στο 5G δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά και τις επιχειρηματικές συνεργασίες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αναπτύξουν συνεργασίες με παρόχους τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας για να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία των οχημάτων τους στο μέλλον.

Καθώς το 5G προχωρά, η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των συστημάτων σύνδεσης 4G και η δυνατότητα αναβάθμισης θα παραμείνουν στο προσκήνιο των προβληματισμών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!