Η Mazda επιβεβαίωσε επίσημα ότι το πρωτότυπο σπορ κουπέ Iconic SP θα περάσει στη γραμμή παραγωγής, σηματοδοτώντας την αναγέννηση του περιστροφικού κινητήρα και τη δέσμευσή της σε έναν πιο εξηλεκτρισμένο μέλλον.
Το συγκεκριμένο concept είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά πέρυσι στην έκθεση της Ιαπωνίας, αποσπώντας διθυραμβικά σχόλια χάρη στον ρετρό-φουτουριστικό σχεδιασμό του και τον συνδυασμό ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με έναν περιστροφικό κινητήρα ως range extender (γεννήτρια αυτονομίας).
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, Masashi Nakayama, επιβεβαίωσε την είδηση, δηλώνοντας ότι «αυτό το πρωτότυπο δεν είναι απλώς μια επίδειξη. Έχει σχεδιαστεί με την πρόθεση να μετατραπεί σε μοντέλο παραγωγής στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον».
Η δήλωση αυτή έρχεται να δώσει τέλος σε μήνες φημών και προσδοκιών, καθώς το Iconic SP προορίζεται να γίνει πραγματικότητα, αντί να μείνει στα χαρτιά ως ένα ακόμα εντυπωσιακό concept.
Το Iconic SP πιθανόν να εξελιχθεί σε έναν διάδοχο των εμβληματικών RX-7 και RX-8, με στοιχεία όπως οι γραμμές του αμαξώματος και οι προβολείς να θυμίζουν τις παλιές δόξες της μάρκας.
Ωστόσο, η Mazda αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο το μοντέλο να είναι μικρότερο σε μέγεθος, παρόμοιο με το MX-5, διατηρώντας όμως τον σπορ χαρακτήρα και την ελαφριά αίσθηση οδήγησης που έχει γίνει σήμα κατατεθέν της εταιρείας.
Η μεγάλη καινοτομία του Iconic SP θα βρίσκεται στο σύστημα κίνησής του. Το πρωτότυπο είναι εξοπλισμένο με έναν μικρό περιστροφικό κινητήρα διπλού ρότορα που λειτουργεί ως γεννήτρια για την αύξηση της αυτονομίας του ηλεκτρικού συστήματος, με το ηλεκτρομοτέρ να φτάνει τους 365 ίππους.
Η Mazda δηλώνει ότι ο περιστροφικός κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει με διάφορα είδη καυσίμων ουδέτερου άνθρακα, μειώνοντας δυνητικά τις εκπομπές έως και 90%.