Η επερχόμενη έκδοση έρχεται να προστεθεί στη σειρά των επιτυχημένων ειδικών μοντέλων που ξεκίνησε με την 348 GT Competizione και συνεχίστηκε με τις 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale και 488 Pista.
Παρόλο που η νέα έκδοση της 296 GTB θα φέρει ορισμένες βελτιώσεις, δεν αναμένεται να υπάρξει σημαντική αύξηση στην απόδοση του υβριδικού V6 bi-turbo κινητήρα των 3,0 λίτρων, ο οποίος ήδη αποδίδει 830 ίππους.
Η Ferrari πιθανότατα θα επικεντρωθεί σε άλλους τομείς, όπως η βελτίωση της απόκρισης του κινητήρα και η βελτιστοποίηση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος για ακόμα πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού.
Ένας από τους κύριους στόχους των μηχανικών της Ferrari είναι η μείωση του βάρους, όπως συνέβαινε και στις προηγούμενες «ελαφριές» εκδόσεις της μάρκας. Στην 488 Pista, η Ferrari κατάφερε να μειώσει το βάρος κατά 90 κιλά σε σχέση με την «απλή» έκδοση.
Στην περίπτωση της 296 GTB, η απώλεια βάρους μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 100 κιλά, χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων σε διάφορα τμήματα του αμαξώματος, όπως ο εμπρός προφυλακτήρας, το καπό και τα πλαϊνά μαρσπιέ. Παράλληλα, αναμένεται να γίνει εκτεταμένη χρήση υλικών χαμηλού βάρους στο εσωτερικό, όπως στις επενδύσεις και στα καθίσματα.
Η σκληροπυρηνική 296 GTB θα εξοπλιστεί με ένα ενισχυμένο αεροδυναμικό πακέτο, σχεδιασμένο να βελτιώνει την κάθετη δύναμη (downforce) στις υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας έτσι καλύτερη σταθερότητα και πρόσφυση στις στροφές.
Στο πίσω μέρος, θα υπάρχει μια πιο εμφανής αεροτομή, ενώ ο διαχύτης θα είναι ανασχεδιασμένος για να κατευθύνει αποτελεσματικότερα τη ροή του αέρα. Στο εμπρός τμήμα, ένα πιο προεξέχον σπόιλερ θα αυξάνει την αεροδυναμική πίεση στο μπροστινό μέρος, ενισχύοντας τη σταθερότητα.
Στο εσωτερικό, η νέα έκδοση της 296 GTB αναμένεται να έχει πιο «αγωνιστική» αίσθηση, με καθίσματα τύπου bucket από ανθρακονήματα, ελαχιστοποιημένα διακοσμητικά και αφαίρεση περιττών εξοπλισμών για μείωση του βάρους.
Επίσης, δεν αποκλείεται η Ferrari να τοποθετήσει ειδικά χαρακτηριστικά όπως ζώνες ασφαλείας πολλών σημείων και ένα πιο «σπαρτιάτικο» ταμπλό, ενισχύοντας την αίσθηση των υψηλών επιδόσεων και του απόλυτου ελέγχου του αυτοκινήτου.
Η νέα, ενισχυμένη 296 GTB πιθανότατα θα ονομαστεί «Mugello», ένα όνομα που η Ferrari κατοχύρωσε πρόσφατα και παραπέμπει στην πίστα Mugello στην Ιταλία, η οποία ανήκει στην ίδια τη Ferrari και χρησιμοποιείται για δοκιμές και αγωνιστικά events.
Αυτή η ονομασία φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, καθώς η πίστα Mugello φημίζεται για τις απαιτητικές στροφές και τις υψηλές ταχύτητες, στοιχεία που αντικατοπτρίζουν το δυναμικό της σκληροπυρηνικής 296 GTB.
Η Ferrari δεν έχει ανακοινώσει επίσημα την ημερομηνία παρουσίασης της νέας αυτής έκδοσης, αλλά αναμένεται να κάνει την πρώτη της εμφάνιση τέλη 2024 με αρχές του νέου έτους.