Ακούμε συνεχώς για νέα εργοστάσια και γραμμές παραγωγής σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Και εύλογα αναρωτιέται κανείς: υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποια στιγμή έστω και ένα εξάρτημα αυτοκινήτου να κατασκευάζεται σε κάποια μονάδα στην Ελλάδα; Την απάντηση, μάλλον την γνωρίζουμε όλοι μας.
Η BYD και η BMW ετοιμάζονται να ξεκινήσουν την παραγωγή σε δύο νέες μονάδες στην Ουγγαρία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Οι εγκαταστάσεις αυτές αναμένεται να ενισχύσουν την οικονομία της χώρας, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής προσωπικού του Ούγγρου πρωθυπουργού, Viktor Orban.
Η νέα εργοστασιακή μονάδα της BMW στην πόλη Debrecen θα κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγάλης αυτονομίας και γρήγορης φόρτισης βασισμένα στην πλατφόρμα Neue Klasse. Από την άλλη, η BYD θα εγκαινιάσει το πρώτο της εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, στην πόλη Szeged, όπου θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η στρατηγική της BYD στην Ευρώπη: Η BYD ξεκίνησε να πουλάει εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2022 και έχει ήδη ανοίξει 250 καταστήματα σε 19 ευρωπαϊκές χώρες.
Ωστόσο, η κατασκευή αυτοκινήτων εντός Ευρώπης θα βοηθήσει την εταιρεία να αποφύγει τις αυξημένες δασμολογήσεις που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στους Κινέζους κατασκευαστές. Σήμερα, τα αυτοκίνητα που εξάγονται από την Κίνα επιβαρύνονται με δασμό 17% στα ηλεκτρικά οχήματα, επιπλέον του 10% που ισχύει γενικά για τις εισαγωγές.
Και κάπως έτσι η Ουγγαρία έχει εξελιχθεί σε σημαντικό εμπορικό και επενδυτικό εταίρο για την Κίνα, σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ που επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Ο ρόλος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ουγγαρία: Η Γερμανία παραμένει ο κυριότερος εμπορικός εταίρος της Ουγγαρίας, με αρκετές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να δραστηριοποιούνται ήδη στη χώρα. Εκτός από τη BMW, οι Audi και Mercedes-Benz διαθέτουν επίσης εργοστάσια στην Ουγγαρία.
Παράλληλα, η κινεζική CATL κατασκευάζει ένα εργοστάσιο μπαταριών αξίας 7,3 δισ. ευρώ στο Debrecen, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 100 γιγαβατώρες – αρκετή για την τροφοδοσία άνω του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων.
Προοπτικές για την οικονομία της χώρας: Παρά την πτώση της οικονομίας της Ουγγαρίας σε ύφεση το τρίτο τρίμηνο του 2024, η κυβέρνηση ελπίζει ότι οι νέες επενδύσεις θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη. Η έναρξη παραγωγής των BMW και BYD το 2025, καθώς και άλλες μεγάλες επενδύσεις, αναμένεται να οδηγήσουν σε ρυθμό ανάπτυξης 3,4% για το έτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις της κυβέρνησης.
Η στρατηγική του Viktor Orban να προσελκύσει κινεζικές επενδύσεις στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την αναζωογόνηση της οικονομίας της χώρας ενόψει των εθνικών εκλογών του 2026.
Εχω την εντυπωση πως η ΕΤΕΜ παρηγαγε και παραγει ακομα εξαρτηματα αλουμινιου για λογαριασμο
της BMW .