PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia EV9 AWD 384 PS GT Line 7-Seater [test drive]

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia αποτελεί το επιστέγασμα της εξέλιξης και της εξαιρετικής πορείας της εταιρείας προς την καταξίωση και την επιτυχία. Όσο και αν μας εκπλήσσουν κάθε τρεις και λίγο οι Κορεάτες, γεννάται ένα και μόνο ερώτημα. Που μπορούν να φθάσουν με αυτό τον ρυθμό;

Αρκετό καιρό προτού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθιερωθούν στη ζωή μας, η Kia είχε φροντίσει να δώσει το στίγμα και την προοπτική της με εξαιρετικές προτάσεις σε mild hybrid και φουλ υβριδικά μοντέλα.

Όλα με τάση προς τις σύγχρονες τεχνολογίες, καλαίσθητα, μοντέρνα και πρωτοποριακά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό που γίνεται ωστόσο με την ηλεκτρική της γκάμα είναι άνευ προηγουμένου. Μας συστήθηκε με το EV6, γουρλώσαμε τα μάτια με το EV6 GT και τώρα βρισκόμαστε ενώπιον του θηριώδους EV9.

Από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις αντικρίζοντας το πεντάμετρο αμάξωμα (5,015 μέτρα μήκος για την ακρίβεια) του κορεατικού SUV, με φάρδος περισσότερα από δύο μέτρα (2,36 μέτρα από καθρέπτη σε καθρέπτη).

Πρόκειται για ένα επταθέσιο (διατίθεται και ως 6θέσιο luxury car με περιστρεφόμενα καθίσματα) που παραπέμπει έντονα στην αμερικανική αγορά, με επιβλητικό παρουσιαστικό, μεγάλο όγκο και… Defender σχεδιαστική λογική.

Τετραγωνισμένο όσο δεν πάει με όμορφα κάθετα φωτιστικά LED και επίπεδες επιφάνειες ακόμη και στις πόρτες. Για αυτό άλλωστε θα δείτε και τις χειρολαβές να κρύβονται με το κλείδωμα σε σημείο που δεν ξεχωρίζουν και δεν χαλάνε τον εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή CD 0,28.

Το EV9 βασίζεται σε προσαρμοσμένη εκδοχή της πλατφόρμας E-GMP με το μεταξόνιο του να αγγίζει τα 3,1 μέτρα, ενώ η σχεδίαση του αμαξώματος επιτρέπει τη χρήση μεγάλων γυάλινων επιφανειών έτσι ώστε να είναι αρκετά ευήλιο και φωτεινό το περιβάλλον.

Βάλτε στην εξίσωση και την διπλή ανεξάρτητη ηλιοροφή και θα καταλάβετε για το πόσο ευάερο σαλόνι μιλάμε. Υπερβολή λέτε;

Καθόλου αν σκεφτείτε ότι πρόκειται για ένα επταθέσιο μοντέλο που έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί με τις ίδιες ανέσεις και τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων (αν έχει τύχει να ταξιδέψετε σε αντίστοιχη θέση θα καταλάβετε πως είναι είτε για λίγο χρονικό διάστημα ανεκτό, είτε μονάχα για παιδιά).

Οι τελευταίοι δύο επιβάτες λοιπόν του EV9, απολαμβάνουν ανεξάρτητο κλιματισμό, διπλές ποτηροθήκες, θήρες Type-C, αεραγωγούς στην οροφή και καλό χώρο για τα γόνατα, ενώ ακόμα και σε αυτή τη διάταξη οι αποσκευές μπορούν να φιλοξενηθούν στα 333 διαθέσιμα λίτρα του πορτμπαγκάζ και τα επιπλέον 52 λίτρα του frunk στο εμπρός μέρος.

Σε περίπτωση που κινηθούμε με πενταθέσια διάταξη, έχουμε διαθέσιμα 828 λίτρα, ενώ αν «πέσει» και η δεύτερη σειρά καθισμάτων, τότε έχουμε 2.343 λίτρα για να… μετακομίσουμε ένα μικρό διαμέρισμα χωρίς δεύτερο δρομολόγιο.

Όλες οι παραπάνω προσαρμογές στα καθίσματα γίνονται ηλεκτρικά με το πάτημα κουμπιού στο χώρο αποσκευών, με την τελευταία σειρά να πέφτει και να σηκώνεται ανεξάρτητα και άκοπα (ακόμη και τα προσκέφαλα πέφτουν μόνα τους), ενώ η μόνη στιγμή που θα χρειαστεί να σκύψει κάποιος είναι για να επαναφέρει τη δεύτερη σειρά καθισμάτων σε όρθια διάταξη.

Όπου και αν κοιτάξεις το εσωτερικού του EV9 σε εντυπωσιάζει με τις ανέσεις και τα διαθέσιμα gadgets, ενώ και στο κομμάτι της πολυτέλειας φθάνει πολύ υψηλά στάνταρ που θυμίζουν πανάκριβες φίρμες.

Ακόμα και στην οροφή τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι απαλά και σικάτα, ενώ σχετικά με την τριπλή οθόνη (δύο οθόνες 12,3 ιντσών έκαστη και μία 5,3 ίντσες για τον κλιματισμό ενδιάμεσα) μπορούμε να πούμε πως είναι αντάξια ποιοτικά όλου του συνόλου ως τώρα.

Κάτω από το multimedia αφής υπάρχουν επιπλέον πλήκτρα για τη γρήγορη είσοδο στο υπομενού, ενώ δε λείπουν και λίγοι φυσικοί διακόπτες σχετικοί με τον κλιματισμό, την ένταση του ήχου και τα φώτα στάθμευσης. Η συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple Car Play είναι ασύρματη και για να ανακαλύψεις όλο το φάσμα των λειτουργιών στον κόσμο του EV9 χρειάζεσαι ώρες ατελείωτες.

Το ίδιο και με τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, καθώς το μπουκέτο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης από όλες τις πλευρές, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, ψηφιακό καθρέπτη και δεκάδες άλλα που στοχεύουν στο να κάνουν το έργο του οδηγού ευκολότερο.

Άλλωστε τα χρειάζεσαι όταν πρέπει να κυκλοφορήσεις με το «μεγαλόσωμο» EV9 μέσα στην πόλη, καθώς το όλο του προφίλ μοιάζει να απευθύνεται κυρίως για κυκλοφορία σε μεγάλες οδικές αρτηρίες και ταξίδια μακριά από τις αστικές περιοχές.

Και για να σας προλάβουμε, πριν αναρωτηθείτε σχετικά με το πως θα ταξιδέψετε με ένα τόσο βαρύ και απαιτητικό EV (το βάρος του φθάνει τα 2.664 κιλά), να σας πούμε πως το ηλεκτρικό θηρίο της Kia εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 99,8 kWh (566,5 κιλά).

Και πως βασίζεται σε σύστημα υπερταχείας φόρτισης 800V, εξασφαλίζοντας 249 χιλιόμετρα (σε DC) μέσα σε διάστημα μόλις 15 λεπτών της ώρας. Η συνολική αυτονομία του πλησιάζει τα 400 χιλιόμετρα, ενώ σε περίπτωση που έχουμε διαθέσιμο φορτιστή 11 kW, τότε η διαδικασία κρατάει περισσότερες από 9 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Το EV9 εφοδιάζεται με δύο ίδιους ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, απόδοσης 192 ίππων και 350 Nm ροπή έκαστος. Η συνδυαστική ισχύς λοιπόν για την τετρακίνητη ναυαρχίδα της Kia είναι 385 ίπποι και 700 Nm, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα, ισοπεδώνοντας το disadvantage του μεγάλου βάρους του αμαξώματος.

Στο μενού μπορείς να παίξεις με τα προγράμματα Eco, Normal, Sport και My Drive, έτσι ώστε να διαλέξεις ανάμεσα σε εκρηκτικότητα και άμεση απόκριση στο δεξί πεντάλ ή σε μεγαλύτερη αυτονομία χιλιομέτρων.

Στην ενδιάμεση επιλογή πάντως η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος «παίζει» κοντά στις 22-23 kWh/100 χλμ., δηλαδή μπορείς να γράψεις 360-380 χλμ. σε μεικτές συνθήκες χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.

Παράλληλα μπορείς να παρέμβεις στη χαρτογράφηση του εγκεφάλου ανάλογα με το τερέν μέσω των Mud, Snow και Sand επιλογών που αλλάζουν και αυτές μέσα από το τιμόνι του EV9. Όχι ότι έχει νόημα να πιάσεις τα βουνά με το όμορφο Kia με ρίσκο να το τσαλακώσεις, αλλά σίγουρα δεν θα πει όχι σε ένα πέρασμα από χιονισμένο δρόμο ή σε χωμάτινη διαδρομή.

Άλλωστε τόσο το μεγάλο του βάρος, όσο και τα ασφάλτινα ελαστικά (21 ίντσες, 45άρι προφίλ) σου δείχνουν ξεκάθαρα πως η φύση του EV9 δεν είναι πολύ μακριά από τα αστικά όρια.

Στις κακοτεχνίες και τα σαμαράκια πάντως το ηλεκτρικό SUV δε δείχνει να «χαμπαριάζει», με όπλα του την ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και τα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ το σύστημα self-leveling στο πίσω μέρος εγγυάται τη διατήρηση της απόστασης από το έδαφος ακόμη και με βαρύ φορτίο ή επτά επιβάτες.

Και αν σκεφτείτε ότι το EV9 κυκλοφορεί συνολικά με 3 τόνους βάρους μαζί με τους επιβάτες και τις αποσκευές, τότε θα αντιληφθείτε την τρομερή δουλειά των μηχανικών σε θέματα στρεπτικής δυσκαμψίας του πλαισίου, ανάρτησης αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο είναι ακριβές και με καλή πληροφόρηση του τιμονιού.

Αντίστοιχα και τα φρένα δεν σε ξενίζουν ούτε νιώθεις κάποια ξερή αίσθηση εξαιτίας της ανάκτησης και του βάρους. Απλά προσαρμόζεσαι στα δεδομένα ενός μεγάλου ηλεκτρικού SUV, επιταχύνεις όταν σε παίρνει και οδηγείς σβέλτα αν θες χωρίς υπερβολές που θα σε φέρουν σε δύσκολη θέση μέσα στα στενά.

Σε ανοιχτό δρόμο όμως είναι σκέτη απόλαυση να πατάς το «γκάζι» και να νιώθεις την ορμή χωρίς να σε καταπιέζει ο όγκος του EV9 και τα όρια σε θέμα διαστάσεων. Αφήνεις απλά το… Intercity να ρολλάρει και να σε παραδώσει ατσαλάκωτο εκεί που… επιτρέπουν οι κιλοβατώρες σου.

Περί οικονομικών τώρα, δε νομίζουμε πως περιμένει κάποιος από εσάς που διαβάζετε το κείμενο να είναι φθηνό και προσιτό το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα της Kia. Για το λόγο του αληθές το EV9 ξεκινά από τις 68.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης ύψους 9.000 ευρώ) στην πισωκίνητη, επταθέσια έκδοσή του με τους 203 ίππους.

Στην επταθέσια τετρακίνητη εκδοχή του -με τα δύο ηλεκτρομοτέρ συνδυασμένης ισχύος 384 ίππων- ζητά 72.000 ευρώ Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση GT Line Sunroof) ζητά 78.000 ευρώ και είναι το ακριβότερο της γκάμας. Υπάρχουν και εξαθέσιες εκδόσεις για πιο lounge καταστάσεις.

Σίγουρα τα ποσά αυτά μόνο ασήμαντα δεν μπορούν να θεωρηθούν, ωστόσο δεν θα μπορούσαν να είναι χαμηλότερα αν σκεφτεί κανείς τόσο τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα και την ποιότητα του EV9, αλλά και τα εξαψήφια ποσά που ζητά ο εξεζητημένος ανταγωνισμός του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia EV9 GT line 7 seater 385 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 283 kW (385 PS), 700Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, 141 kW /192 PS-350 Nm
πίσω εγκάρσια, 141 kW /192 PS-350 Nm
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 99,8 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 9,1 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 240 kW σε 15 λεπτά 249 χλμ., 24 λεπτά για το 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,3 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 22,8 kWh/100 km, 24,1 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 505 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 99,8 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 380-400 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (8 σε 1)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 285/45 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
5.015 × 1.980 × 1.780 mm
177 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.692 / 1.704 mm
Μεταξόνιο 3.100 mm
Χώρος αποσκευών 333 lt (+52 εμπρός) ως 7θέσιο – 828 lt ως 5θέσιο
Απόβαρο 2.664 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 72.000€ (με την κρατική επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!