NEAPINED

Νέα Mercedes CLA: Με νέο 1.500άρη βενζίνης και ηλεκτρική πλατφόρμα στα 800V

Το τετράθυρο κόμπακτ σεντάν CLA θα κάνει το ντεμπούτο του την ερχόμενη άνοιξη. Είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Θα ακολουθήσει μια shooting brake έκδοση, καθώς και οι διάδοχοι των GLA/ EQA και GLB/ EQB.

Με επιλογές τόσο για υβριδικά όσο και για πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, η CLA θέτει νέα πρότυπα αποδοτικότητας, αυτονομίας και τεχνολογίας στην κατηγορία των κόμπακτ αυτοκινήτων. Η νέα γενιά έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αν και η εταιρεία έχει λάβει υπόψη τις ανάγκες διαφορετικών αγορών, εισάγοντας και μία εξαιρετικά αποδοτική υβριδική βενζινοκίνητη επιλογή.

Ο νέος κινητήρας M252, ένας τετρακύλινδρος 1,5 λίτρων με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) που προέρχεται από την Κίνα, αναδεικνύεται ως μία από τις πιο αποδοτικές επιλογές βενζίνης στην κατηγορία του. Με ισχύ 136, 163 ή 190 ίππους, ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων, που του επιτρέπει να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για σύντομες αποστάσεις ή σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος.

Η χρήση αναγεννητικής πέδησης μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση, ενώ η ενσωματωμένη μπαταρία 1,3 kWh συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η νέα CLA, με τις παραπάνω τεχνολογίες, υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 5,1 λίτρα/100 χλμ., τιμή που μπορεί να συγκριθεί με αποδόσεις πετρελαιοκινητήρων προηγούμενων γενεών. Σημειώστε ότι η ισχύς μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις.

Εκτός από την υβριδική έκδοση, η νέα CLA εισάγει μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση που ενσωματώνει τεχνολογία αιχμής από το πρωτότυπο EQXX. Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα αποδίδει έως και 200 kW, ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC, στον εμπρόσθιο άξονα προστίθεται δεύτερος κινητήρας 80 kW, παρέχοντας ισχύ όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες.

Με τη χρήση του νέου συστήματος Electric Drive Unit (EDU 2.0) και δύο σχέσεων μετάδοσης, η CLA επιτυγχάνει μέγιστη αποδοτικότητα τόσο στις χαμηλές ταχύτητες όσο και κατά την οδήγηση σε αυτοκινητοδρόμους.

Το ηλεκτρικό σύστημα 800V, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μία κόμπακτ Mercedes, επιτρέπει φόρτιση από 10% έως 80% της χωρητικότητας σε μόλις 10 λεπτά, ενώ η αυτονομία με τη μεγαλύτερη μπαταρία 85 kWh αγγίζει τα 750 χιλιόμετρα (WLTP).

Η Mercedes έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των μπαταριών, ενσωματώνοντάς τις στη δομή του αυτοκινήτου και ενισχύοντας την προστασία τους σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι τεχνολογίες που εφαρμόζονται διασφαλίζουν την αποφυγή θερμικών ανωμαλιών, ενώ η χρήση ανοδίων πυρίτιου-οξειδίου στις μπαταρίες αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα κατά 20%, βελτιώνοντας την αυτονομία και τη βιωσιμότητα.

Η αποδοτικότητα αποτελεί βασική προτεραιότητα στη νέα CLA. Το μοντέλο έχει ήδη επιδείξει την αξιοπιστία του σε δοκιμές, όπως η κάλυψη 3.717 χιλιομέτρων σε 24 ώρες στο Nardò της Ιταλίας.

Παράλληλα, το πρωτότυπο EQXX, που ενσωματώνει παρόμοια τεχνολογία, κατάφερε κατανάλωση μόλις 8,4 χιλιομέτρων ανά kWh, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Mercedes για απόλυτη αποδοτικότητα σε πραγματικές συνθήκες.

Με την προηγμένη πλατφόρμα MMA, τα καινοτόμα συστήματα κίνησης και τη δέσμευση για βιώσιμη ανάπτυξη, η CLA συνδυάζει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις ανάγκες του σήμερα. Για να δούμε πως θα ανταποκριθεί το κοινό και πως θα είναι η εμπορική πορεία της νέας CLA, τόσο στην υβριδική όσο και στην ηλεκτρική της εκδοχή.


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!