Η Stellantis παρουσίασε την πλατφόρμα STLA Frame, μια νέα τεχνολογία που υπόσχεται ευελιξία στην παραγωγή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Η πλατφόρμα αυτή, σχεδιασμένη κυρίως για μεγάλου μεγέθους SUV και pickup φορτηγά με αμάξωμα τύπου «body-on-frame», αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Stellantis για την προσαρμογή στις προκλήσεις της μεταβατικής περιόδου προς την ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει τεχνολογίες όπως κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά με μπαταρία, υδρογόνο και οχήματα με range extenders.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, σε δήλωσή του στις 19 Νοεμβρίου, ανέφερε ότι η εταιρεία παραμένει επικεντρωμένη στην εφαρμογή του στρατηγικού της σχεδίου, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η πλατφόρμα STLA Frame θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στα μοντέλα των Jeep και Ram, με την εταιρεία να επιδιώκει την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών της αγοράς μέσω μιας πιο προσαρμοστικής προσέγγισης στην παραγωγή.
Σε αντίθεση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Stellantis διατηρεί την ευελιξία της στις επιλογές κινητήριων μονάδων, κάτι που αναμένεται να της δώσει πλεονέκτημα σε αγορές όπως των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η ζήτηση για EV παραμένει χαμηλότερη από το αναμενόμενο.
Η Stellantis έχει θέσει στόχο να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το 2030, φιλοδοξεί το 100% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενώ για τις Ηνωμένες Πολιτείες, ο στόχος είναι το 50% των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να είναι ηλεκτρικά.
Ωστόσο, η αβεβαιότητα για τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενισχύεται, ειδικά μετά την επανεκλογή του Donald Trump, ο οποίος έχει ήδη προαναγγείλει την κατάργηση της φορολογικής ελάφρυνσης των 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις.
Η εταιρεία έχει επενδύσει στην εξέλιξη πλατφόρμων που προσφέρουν ευελιξία, επιτρέποντας την προσαρμογή διαφορετικών τεχνολογιών κινητήρων σε ένα ενιαίο πλαίσιο. Η STLA Frame είναι μία από αυτές, προσφέροντας αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και δυνατότητα ρυμούλκησης έως 6.350 κιλά.
Επιπλέον, η πλατφόρμα αυτή έχει σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίζει και τεχνολογίες υδρογόνου, ενισχύοντας την προοπτική για πιο βιώσιμες λύσεις στο μέλλον.
Η Stellantis, παρά τις φιλοδοξίες της, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις στη Βόρεια Αμερική, με πτώση πωλήσεων και μειωμένα κέρδη από τις Jeep και Ram.
Η διοίκηση της εταιρείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα με αναδιοργάνωση της διοικητικής ομάδας, καθώς και με στρατηγικές αποφάσεις για τη μείωση των αποθεμάτων οχημάτων. Παράλληλα, οι μετοχές της Stellantis έχουν σημειώσει πτώση 40% μέσα στο 2024, γεγονός που αντανακλά την πίεση που δέχεται η εταιρεία στην αγορά.
Με την ανακοίνωση της STLA Frame, η Stellantis δείχνει ότι επενδύει σε λύσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλαπλές τεχνολογίες, διατηρώντας την ευελιξία της σε μια αγορά που μεταβάλλεται ραγδαία.
Παρότι η εταιρεία παραμένει σε μια μεταβατική περίοδο, το νέο αυτό σύστημα φαίνεται να αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς της, ενώ η επιτυχία του θα εξαρτηθεί από την αποδοχή του από την αγορά και τις επερχόμενες πολιτικές αποφάσεις στις ΗΠΑ.