Η Stellantis επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται «εντός χρονοδιαγράμματος» για την παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Small το 2026.
Η πλατφόρμα αυτή, που προορίζεται κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά, θα υποστηρίζει μικρά και συμπαγή μοντέλα από την κατηγορία Α έως την κατηγορία C, προσφέροντας ευελιξία τόσο σε υβριδικές όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, δήλωσε ότι η αποκάλυψη της πλατφόρμας θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026, ανάλογα με το πρώτο μοντέλο που θα τη χρησιμοποιήσει. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η πλατφόρμα STLA Small θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα CMP/ e-CMP, η οποία σήμερα υποστηρίζει μοντέλα όπως το Peugeot 208, το Peugeot 2008, το Opel Corsa και το Opel Mokka.
Η STLA Small σχεδιάστηκε ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, με έμφαση στα μικρά και συμπαγή αυτοκίνητα. Θα επιτρέπει τη χρήση μπαταριών χωρητικότητας από 37 kWh έως 82 kWh, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία στην αυτονομία των ηλεκτρικών εκδόσεων.
Η πλατφόρμα θα υποστηρίζει ηλεκτροκινητήρες με ισχύ που ξεκινά από 94 ίππους, ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει μοντέλα μήκους από 3,6 μέτρα και πλάτους 1,7 μέτρα, δίνοντάς της τη δυνατότητα να καλύψει διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων.
Ο Tavares υπογράμμισε ότι η εξέλιξη της STLA Small αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Stellantis για την παρουσίαση νέων σασί που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες κάθε κατηγορίας.
Η STLA Small τοποθετείται κάτω από την πλατφόρμα STLA Medium, που προορίζεται για μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Peugeot 3008, και πάνω από την πλατφόρμα Smart Car, που χρησιμοποιείται ήδη στο νέο Citroën C3.
Η STLA Small θα είναι η τελευταία από τις τέσσερις επόμενης γενιάς πλατφόρμες της Stellantis που θα παρουσιαστούν, ολοκληρώνοντας την τεχνολογική ανανέωση του ομίλου.
Ενώ η Stellantis δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει ποιο μοντέλο θα είναι το πρώτο που θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα, φαίνεται ότι τα νέα μοντέλα, όπως το επόμενο Peugeot e-208, θα βρίσκονται ανάμεσα στις πρώτες εφαρμογές της STLA Small.
Η πλατφόρμα αυτή αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική της Stellantis για την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς επικεντρώνεται σε μικρότερα, αποδοτικά αυτοκίνητα με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.