ΑΓΩΝΕΣ

GP Λας Βέγκας – Προεπισκόπηση: Θα τα καταφέρει η Ferrari;

Η Formula 1 επιστρέφει για 4η φορά στο Λας Βέγκας, φέρνοντας τον εντυπωσιασμό και τη δράση της στο παγκοσμίως διάσημο Strip της πόλης.

Το φετινό Grand Prix, το οποίο είναι ο τρίτος αγώνας της χρονιάς που διεξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά το Μαϊάμι και το Όστιν, υπόσχεται να παραδώσει ένα θέαμα υψηλών ταχυτήτων και στρατηγικής. Η διαδρομή που φιλοξενεί το γεγονός έχει μήκος 6.201 μέτρα, καθιστώντας την τη δεύτερη μεγαλύτερη πίστα στο ημερολόγιο, μετά το εμβληματικό Spa-Francorchamps, που εκτείνεται σε 7.004 μέτρα.

Η πίστα περιλαμβάνει 17 στροφές και είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπεράσεις, με χαρακτηριστικό σημείο τη στροφή 14. Ο αγώνας περιλαμβάνει 50 γύρους, ενώ οι ευθείες της πίστας επιτρέπουν στα μονοθέσια να φτάνουν τελικές ταχύτητες έως και 350 χλμ./ώρα, όπως αποδείχθηκε στον περσινό αγώνα.

Όλα αυτά διαδραματίζονται υπό το φως των προβολέων, με τη διοργάνωση να προσφέρει μια μοναδική ατμόσφαιρα, αντάξια της λάμψης του Λας Βέγκας.

Ο φετινός αγώνας παρουσιάζει προκλήσεις που σχετίζονται με τις συνθήκες θερμοκρασίας. Η τοποθεσία της πόλης στην έρημο Μοχάβε και η εποχή του Νοεμβρίου σημαίνουν ότι οι θερμοκρασίες τη νύχτα πέφτουν δραματικά, αγγίζοντας τους 10°C.

Αυτός ο παράγοντας διαφοροποιεί το Λας Βέγκας από άλλους νυχτερινούς αγώνες, όπως αυτοί του Μπαχρέιν, της Σαουδικής Αραβίας και της Σιγκαπούρης, που διεξάγονται σε πιο ήπιες κλιματολογικές συνθήκες λόγω της εγγύτητάς τους στη θάλασσα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν άμεσα την πρόσφυση και τη λειτουργία των ελαστικών, κάτι που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τις ομάδες.

Η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της για τον αγώνα: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Οι προκλήσεις στον αγώνα εστιάζονται στη διατήρηση των ελαστικών στο ιδανικό θερμοκρασιακό παράθυρο. Αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, όταν τα μονοθέσια πρέπει να εξασφαλίσουν τη μέγιστη απόδοση.

Οι οδηγοί πρέπει να φέρουν τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας χωρίς να τα υπερθερμάνουν, αποφεύγοντας παράλληλα μπλοκαρίσματα στα έντονα σημεία πέδησης. Στα μεγάλα ευθύγραμμα τμήματα, τα ελαστικά υποβάλλονται σε περαιτέρω μείωση θερμοκρασίας στην επιφάνειά τους, κάτι που προσθέτει ακόμη μία μεταβλητή στη διαχείριση.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος επιφέρουν επίσης μείωση της πρόσφυσης, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη φθορά και παραμόρφωση στα ελαστικά. Οι στρατηγικές των ομάδων πιθανόν να περιλαμβάνουν δύο αλλαγές, όπως συνέβη και πέρυσι, όταν αυτή η επιλογή ήταν η πιο δημοφιλής.

Ωστόσο, μια αλλαγή μπορεί να αποδειχθεί εξίσου ανταγωνιστική, αν οι οδηγοί καταφέρουν να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής των ελαστικών σε μεγαλύτερα διαστήματα. Η στρατηγική undercut, δηλαδή η πρώιμη είσοδος στα πιτ, δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στο Λας Βέγκας, καθώς η δυσκολία θέρμανσης των φρέσκων ελαστικών καθιστά την παραμονή περισσότερους γύρους στην πίστα πιο συμφέρουσα επιλογή.

Η εμπειρία που αποκτήθηκε από τον περσινό αγώνα είναι ανεκτίμητη για τις ομάδες και την Pirelli. Τα δεδομένα σχετικά με την πρόσφυση και την τραχύτητα της επιφάνειας της πίστας έχουν ήδη κοινοποιηθεί στις ομάδες, οι οποίες τα συνδύασαν με τα δεδομένα των προσομοιώσεών τους για να καταλήξουν στις στρατηγικές τους.

Η αρχική ανάλυση της πίστας θα περιλαμβάνει τον έλεγχο της τρέχουσας κατάστασης της επιφάνειας και τη σύγκρισή της με τα δεδομένα της περσινής χρονιάς. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά αποτελούν κρίσιμο μέρος της προετοιμασίας, καθώς δίνουν την ευκαιρία για συλλογή νέων δεδομένων που θα επιτρέψουν πιο ακριβείς προβλέψεις για τη φθορά των ελαστικών.

Όπως κάθε διαδρομή δημόσιων δρόμων, το Grand Prix του Λας Βέγκας παρουσιάζει υψηλή πιθανότητα για κόκκινες σημαίες και αυτοκίνητα ασφαλείας.

Η διαχείριση των επανεκκινήσεων είναι επίσης κρίσιμη, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες δυσκολεύουν τη διατήρηση της ιδανικής κατάστασης των ελαστικών.

Πέρυσι, ο Max Verstappen επικράτησε, κατακτώντας την πρώτη θέση μπροστά από τον Charles Leclerc και τον Sergio Perez. Οι περισσότεροι οδηγοί είχαν επιλέξει τη μέση γόμα στην εκκίνηση, ενώ η στρατηγική εστίαζε στη διαχείριση της φθοράς με βάση τις αλλαγές θερμοκρασίας.

Αυτός ο αγώνας αποτελεί τον 79ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 που διεξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 1950. Η χώρα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, μαζί με τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, όσον αφορά τον αριθμό των Grand Prix που έχουν φιλοξενηθεί, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 107 αγώνες.

Στην ιστορία της Formula 1 στις ΗΠΑ έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 11 πίστες, με το Λας Βέγκας να αποτελεί μία από τις πιο χαρακτηριστικές λόγω της ιδιαίτερης τοποθεσίας και της μοναδικής ατμόσφαιρας. Η Ferrari, η πιο επιτυχημένη ομάδα στις Ηνωμένες Πολιτείες με 14 νίκες, θα έχει διπλή παρουσία στο Λας Βέγκας. Εκτός από τη Formula 1, συμμετέχει και στο Ferrari Challenge Trofeo Pirelli με 35 οδηγούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ GP ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
Ελεύθερα FP1
Ελεύθερα FP2
04:30-05:30
08:00-09:00
Σάββατο 23Νοεμβρίου 2024
Ελεύθερα FP2
Κατατακτήριες αγώνα
04:30-05:30
08:00-09:00
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Αγώνας08:00
Βαθμολογία F1Πρόγραμμα F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!