Η Robert Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων παγκοσμίως, ανακοίνωσε την περικοπή 5.550 θέσεων εργασίας και τη μείωση των ωρών εργασίας για περίπου 10.000 εργαζομένους, καθώς η ζήτηση για εξαρτήματα αυτοκινήτων παρουσιάζει πτώση.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας, κυρίως στη Γερμανία, αναδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο γερμανικός τομέας αυτοκινητοβιομηχανίας λόγω της ασθενούς ζήτησης και του ανταγωνισμού από φθηνότερους Κινέζους κατασκευαστές. Από τις θέσεις που θα καταργηθούν, οι 3.800 βρίσκονται στη Γερμανία.
Η Bosch επεσήμανε ότι η ζήτηση για λύσεις αυτοματοποιημένης οδήγησης και ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι χαμηλή, με αποτέλεσμα την ανάγκη προσαρμογής της παραγωγής της.
Η IG Metall, το μεγαλύτερο συνδικάτο της Γερμανίας, κατήγγειλε τις περικοπές, τονίζοντας ότι αφορούν κυρίως θέσεις που σχετίζονται με συστήματα οδήγησης και αυτοματοποιημένης οδήγησης. Ο Frank Sell, αναπληρωτής επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, δήλωσε ότι θα οργανωθεί αντίσταση στα σχέδια αυτά.
Παράλληλα, η μείωση των ωρών εργασίας θα εφαρμοστεί αρχικά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Gerlingen, με την εβδομάδα εργασίας να μειώνεται από 38 ή 40 ώρες στις 35, προκαλώντας αντίστοιχη μείωση στις αποδοχές κατά περίπου 12,5%. Παρόμοιες μειώσεις σχεδιάζονται και για τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Schwaebisch-Gmuend και στο Schwieberdingen.
Η Bosch, παρά τις μεγάλες επενδύσεις της σε νέες τεχνολογίες, αντιμετωπίζει τις συνέπειες της πτώσης της ζήτησης για νέα αυτοκίνητα. Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει χαμηλότερη από τα επίπεδα πριν την πανδημία, με την Bosch να προβλέπει μικρή ανάκαμψη μόνο το 2025.
Η εταιρεία σχεδιάζει περαιτέρω περικοπές 750 θέσεων εργασίας έως το 2032 στο εργοστάσιό της στο Hildesheim, ενώ μέχρι το τέλος του 2026 αναμένεται να έχουν καταργηθεί 600 από αυτές. Αντίστοιχα, στο εργοστάσιο στο Schwaebisch Gmuend σχεδιάζεται η κατάργηση έως και 1.300 θέσεων μεταξύ 2027 και 2030.
Η κρίση στον γερμανικό τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας πλήττει επίσης μεγάλες εταιρείες, όπως η Volkswagen, η οποία εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων, και η Mercedes-Benz, που ανακοίνωσε νέα μέτρα περιορισμού κόστους λόγω πτώσης κερδών. Παρόμοια μέτρα έχουν ανακοινώσει προμηθευτές όπως οι Continental και ZF Friedrichshafen, καθώς και πολλές μικρότερες εταιρείες.