Η Toyota ανακοίνωσε επίσημα την επαναφορά του Celica, 18 χρόνια μετά τη λήξη της παραγωγής του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια του Rally Japan, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Yuki Nakajima, δήλωσε ξεκάθαρα: «Ετοιμάζουμε τη νέα Celica!».
Οι φήμες για την αναβίωση του εμβληματικού κουπέ κυκλοφορούσαν για χρόνια, ενώ πέρυσι υπήρξαν αναφορές πως το νέο Celica θα ενταχθεί σε μια νέα γενιά εξηλεκτρισμένων σπορ αυτοκινήτων της Toyota. Ωστόσο, μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε επίσημη επιβεβαίωση. Ο Nakajima αποκάλυψε πως, παρά την απουσία εμφανών στοιχείων, εντός της εταιρείας υπάρχει έντονος ενθουσιασμός για την επιστροφή του μοντέλου.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται μετά από αυξημένες φήμες για την αναβίωση όχι μόνο της Celica, αλλά και του MR2, ενώ η Toyota συνεχίζει να ανανεώνει τα GR86 και GR Supra. Επιπλέον, σε επεισόδιο της εταιρικής σειράς κινουμένων σχεδίων «Grip», παρουσιάστηκε ένα πλάνο με σχέδια νέων μοντέλων, όπως το Supra Mk6, Celica Mk8, MR2 Mk4, GR86 Mk3 και GR GT3, γεγονός που ενίσχυσε τις υποθέσεις για το μέλλον της σειράς GR.
Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, έχει εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία του να αναβιώσει την σπορ «αγία τριάδα» της Toyota: το Celica, το MR2 και το Supra. Σύμφωνα με προηγούμενες πληροφορίες, το νέο Celica ενδέχεται να βασιστεί σε πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία προσφέρει χαμηλό ύψος καθίσματος και παραδοσιακή εμπειρία σπορ αυτοκινήτου.
Η πλατφόρμα αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέσω του πρωτότυπου FT-Se, το οποίο έχει χαμηλότερο ύψος κατά 75 mm από την Porsche 718 Cayman. Θα διαθέτει αρθρωτό σχεδιασμό, με μονοκόμματες μπροστινές και πίσω μονάδες, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό.
Επίσης, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη ενός σπορ διθέσιου αυτοκινήτου που θα αποτίνει φόρο τιμής στο πνεύμα του MR2, χωρίς ωστόσο να φέρει απαραίτητα το ίδιο όνομα.
Το μέλλον της Toyota περιλαμβάνει και άλλες ενδιαφέρουσες εξελίξεις στη σειρά GR. Το GR86 θα επανασχεδιαστεί ώστε να πληροί τους νέους κανονισμούς ασφάλειας και εκπομπών ρύπων, πιθανώς υιοθετώντας έναν υβριδικό κινητήρα βασισμένο στον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο του GR Yaris. Παράλληλα, το GR GT3 supercar που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2022 φαίνεται να αποτελεί μέρος της επέκτασης της γκάμας Gazoo Racing.
Η επιστροφή της Celica επιβεβαιώνει την πρόθεση της Toyota να επαναφέρει ιστορικά μοντέλα, συνδυάζοντας παράδοση με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, στοχεύοντας σε ένα μέλλον όπου η απόλαυση της οδήγησης θα συνδυάζεται με βιώσιμες τεχνολογίες.