Η Porsche αναθεωρεί τη στρατηγική της για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων παρουσιάζουν πτώση, ειδικά στην Κίνα.
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή Lutz Meschke, υπάρχει σαφής τάση στους αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων να επιλέγουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάτι που φάνηκε από τη μείωση της διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, με τα ηλεκτρικά να αντιπροσωπεύουν μόνο το 7,3% των πωλήσεων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024, σε σύγκριση με 12% το προηγούμενο έτος.
Η πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν ιδιαίτερα εμφανής στην Κίνα, όπου οι συνολικές πωλήσεις της Porsche μειώθηκαν κατά 29%. Στην Κίνα, οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων δεν έχουν ακόμη στραφεί μαζικά προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ παρόμοια επιβράδυνση σημειώνεται και στις αγορές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η εταιρεία, αντιλαμβανόμενη αυτή την τάση, σχεδιάζει να κυκλοφορήσει υβριδικές και νέες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης για τις Cayenne και Panamera. Παράλληλα, η ηλεκτρική έκδοση της Macan κυκλοφορεί ήδη στις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ η έκδοση βενζίνης συνεχίζει να διατίθεται σε αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Στα πλάνα της Porsche περιλαμβάνεται και ένα νέο ηλεκτρικό SUV, το K1, το οποίο θα τοποθετηθεί πάνω από η Cayenne και θα επικεντρωθεί κυρίως στις αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας.
Η λειτουργική κερδοφορία της Porsche μειώθηκε στο 10,7% το τρίτο τρίμηνο του 2024, από 17% το προηγούμενο, κυρίως λόγω των μειωμένων πωλήσεων στην Κίνα και των αλλαγών σε βασικά μοντέλα, όπως της Macan και το 911. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της για ετήσιο περιθώριο λειτουργικού κέρδους μεταξύ 14% και 15%.
Για να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία, η Porsche προετοιμάζεται για μείωση των ετήσιων πωλήσεων κάτω από τις 250.000 μονάδες, από τις 320.221 που σημείωσε το 2023, λόγω της υποτονικής ζήτησης στην Κίνα. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, θα μειώσει τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, με στόχο να διατηρήσει λειτουργικό περιθώριο 20%.
Παρά την ενίσχυση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Porsche συνεχίζει την επένδυσή της στα ηλεκτρικά μοντέλα. Το 2025 θα παρουσιάσει την ανανεωμένη έκδοση της Taycan, καθώς και την ηλεκτρική έκδοση της Macan. Από την άλλη, η ανανεωμένη 911 θα προσφέρει για πρώτη φορά υβριδική έκδοση, ενώ οι plug-in υβριδικές Cayenne και Panamera παραμένουν σημαντικά για την γκάμα της εταιρείας.