Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη ενδιαφέρουσες εξελίξεις για την αυτοκινητοβιομηχανία, με πληθώρα νέων μοντέλων που θα παρουσιαστούν, είτε ως πρωτότυπα είτε ως μοντέλα παραγωγής.
Αν και η τάση προς την ηλεκτροκίνηση γίνεται όλο και πιο έντονη, τα θερμικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο, ειδικά με την υποστήριξη εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών.
Ο εξηλεκτρισμός στο προσκήνιο, αλλά τα θερμικά δεν εγκαταλείπουν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, παρά τις πιέσεις για πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2035 στην Ευρώπη, διατηρούν την παραγωγή θερμικών μοντέλων. Πολλά από αυτά εξηλεκτρίζονται σε διάφορα επίπεδα, από υβριδικά συστήματα χαμηλής τάσης μέχρι plug-in υβριδικά.
Επιπλέον, πολλές μάρκες επιλέγουν να ανανεώνουν υπάρχοντα μοντέλα με εκτεταμένα facelift, παρουσιάζοντάς τα ως νέες γενιές. Αυτό συμβαίνει με τη Σειρά 1 της BMW, η οποία, αν και διατηρεί την ίδια πλατφόρμα, παρουσιάζεται ως νέα γενιά.
Η αντίσταση των θερμικών με ανανεώσεις. Παραδείγματα όπως η Mercedes GLE και GLS, που θα υποστούν δεύτερο ανασχεδιασμό, δείχνουν τη στρατηγική των εταιρειών να διατηρούν τα θερμικά μοντέλα ζωντανά. Παρόμοια προσέγγιση ακολουθεί η Renault με το Clio, το οποίο θα παραμείνει στην αγορά με ένα εκτεταμένο facelift, διατηρώντας την ίδια πλατφόρμα.
SUV: Η διαρκής τάση. Τα SUV παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων των αγοραστών, με κάθε κατηγορία -από μικρά αστικά έως μεγάλα οικογενειακά- να εμπλουίζει την γκάμα των κατασκευαστών. Η Alpine, για παράδειγμα, σχεδιάζει ένα ηλεκτρικό SUV με την ονομασία A390, ακολουθώντας τα βήματα της Porsche Macan.
Παράλληλα, η Renault ετοιμάζει το Renault 4 E-Tech Electric, ένα SUV με αναφορές στο θρυλικό Renault 4, και το νέο Renault 5 E-Tech Electric. Θα λανσαριστεί και το μεγάλο Volvo EX90. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το EV3 της Kia, ενώ προς τα τέλη του νέου έτους θα λανσαριστεί και το EV5.
Νέες γενιές και μοντέλα. Το Peugeot 5008 θα αποκτήσει το 2025 εκδόσεις με μεγαλύτερη αυτονομία και τετρακίνηση, ενώ το Citroën C5 Aircross θα παρουσιαστεί ως νέο μοντέλο. Επιπλέον, το Nissan Leaf θα μετατραπεί σε crossover, ενώ το Dacia Bigster αναμένεται να προσφέρει μια πιο οικονομική επιλογή στην κατηγορία των SUV.
Οι κλασικές κατηγορίες δεν μένουν πίσω. Παρά την κυριαρχία των SUV, οι κλασικές κατηγορίες παραμένουν ζωντανές. Η Lancia Ypsilon θα παρουσιάσει τη σπορ έκδοση «HF», ενώ η Alpine A290 θα φέρει σπορ χαρακτήρα στις μικρές κατηγορίες.
Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το νέο Hyundai Inster, ενώ θα πάρουμε και μία γεύση τόσο από το νέο Renault Twingo, όσο και από το VW ID.2, το Curpa Raval και το Skoda Epiq.
Στα κουπέ, το Honda Prelude επιστρέφει ως υβριδικό, ενώ η BMW Σειρά 2 Gran Coupé και η Mercedes CLA θα συνεχίσουν να ανταγωνίζονται, με την τελευταία να προσφέρει και ηλεκτρική έκδοση.
Στα κάμπριο, η Mini επαναφέρει το Mini Cabriolet αποκλειστικά με θερμικούς κινητήρες, ενώ η Porsche Boxster περνάει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.