Η Toyota αποχαιρετά την τρέχουσα γενιά της GR Supra με την εντυπωσιακή έκδοση «A90 Final Edition», μια περιορισμένη παραγωγή που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στην Ευρώπη και την Ιαπωνία.
H εν λόγω έκδοση, που περιορίζεται σε μόλις 300 μονάδες, έχει βελτιώσεις σε ισχύ, ανάρτηση, φρένα και αεροδυναμική, προσφέροντας την απόλυτη οδηγική εμπειρία. Συγκεκριμένα, στην GR Supra A90 Final Edition υπάρχει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του turbo εξακύλινδρου σε σειρά 3λιτρου κινητήρα, που προέρχεται από τη συνεργασία με την BMW.
Ο κινητήρας αποδίδει 435 ίππους και 570 Nm ροπής, αυξημένος κατά 95 ίππους και 70 Nm σε σχέση με τη βασική έκδοση. Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, προσφέροντας πιο άμεση και αγνή οδηγική αίσθηση.
Η αύξηση της απόδοσης επιτεύχθηκε μέσω βελτιώσεων όπως η νέα εισαγωγή αέρα, ο καταλύτης χαμηλής αντίστασης και οι αναβαθμισμένες ρυθμίσεις στα σημεία και σε διάφορα συστήματα, όπως στον ψεκασμό.
Προστέθηκαν επίσης βελτιώσεις για αγωνιστική χρήση, όπως ένα νέο διάφραγμα στο κάρτερ λαδιού, σύστημα ψύξης υψηλής απόδοσης και ενεργητικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Η εξάτμιση Akrapovic από τιτάνιο ολοκληρώνει το πακέτο, προσφέροντας έναν πιο έντονο και σπορ ήχο.
Η οδηγική συμπεριφορά του μοντέλου έχει βελτιωθεί σημαντικά χάρη στην ανάρτηση KW με ρυθμιζόμενη απόσβεση και στην αυξημένη γωνία κάμπερ των τροχών, εμπνευσμένη από την αγωνιστική GR Supra GT4. Οι ενισχυμένες αντιστρεπτικές, καθώς και φρένα της Brembo με υψηλής τριβής τακάκια και διάτρητους δίσκους, προσθέτουν στη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου.
Η εξωτερική εμφάνιση της Final Edition ενισχύει τον αγωνιστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Η αεροδυναμική βελτιώνεται με ανθρακονημάτινη πίσω αεροτομή τύπου swan neck, αεραγωγούς στο καπό, πιο έντονα splitter, και έναν εντυπωσιακό σχεδιασμό για τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Οι τροχοί, διαμέτρου 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω, είναι από ελαφρύ κράμα και φορούν ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 για μέγιστη πρόσφυση.
Στο εσωτερικό, οι οδηγοί θα βρουν καθίσματα Recaro Podium από ανθρακονήματα, επενδυμένα με αλκαντάρα. Το κόκκινο χρώμα στο κάθισμα του οδηγού, τις ζώνες ασφαλείας και την κονσόλα προσδίδει μια μοναδική σπορ αίσθηση, ενώ η υπόλοιπη καμπίνα διατηρεί έναν συνδυασμό μαύρης αλκαντάρα και ανθρακονημάτων.
Η Toyota δεν σταματά εδώ. Εκτός από την «Final Edition», ανακοίνωσε και την ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση του GR Supra, γνωστή ως «Lightweight Evo» στην Ευρώπη και «Track Edition» στην Αυστραλία.
Αυτές οι εκδόσεις διατηρούν τον ίδιο κινητήρα με την εργοστασιακή απόδοση των 387 ίππων, αλλά με βελτιώσεις στην ανάρτηση, το ενεργό διαφορικό και την αεροδυναμική. Η πιο εμφανής εξωτερική αλλαγή είναι η νέα carbon fiber αεροτομή τύπου ducktail.
Οι παραγγελίες για τη GR Supra A90 Final Edition και τις νέες εκδόσεις θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη τον Ιανουάριο του 2025, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται την άνοιξη. Αν και οι 300 μονάδες της «Final Edition» προορίζονται αποκλειστικά για την Ευρώπη και την Ιαπωνία, η Toyota έχει επιβεβαιώσει ότι η Supra θα συνεχίσει να αποτελεί μέρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πως ήδη εργάζεται πάνω στη νέα γενιά του μοντέλου.