NEA

Η Κίνα «αποπετρελαιώνεται» σταδιακά και προχωρά ηλεκτρικά

Η Κίνα βρίσκεται στο προσκήνιο της ηλεκτροκίνησης, προμηνύοντας το τέλος της εποχής της βενζίνης. Από φορτιστές Tesla στα σοκάκια γύρω από την Απαγορευμένη Πόλη στο Πεκίνο έως απομονωμένους σταθμούς φόρτισης στις δυτικές ερήμους, οι ενδείξεις για τη μετάβαση του στόλου μεταφορών της χώρας είναι πανταχού παρούσες.

Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Κίνα έχουν φτάσει σε σημείο καμπής, ξεπερνώντας το 50% των λιανικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων από τον Ιούλιο. Αυτή η τάση αναμένεται να μειώσει τη ζήτηση για καύσιμα κίνησης, επηρεάζοντας σημαντικά την αγορά πετρελαίου.

Μεγάλες εταιρείες ενέργειας, τράπεζες και ακαδημαϊκοί αναθεωρούν τις προβλέψεις τους για τη ζήτηση πετρελαίου, υπογραμμίζοντας τη διαφορά της Κίνας από άλλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, όπου η κατανάλωση παραμένει σε σταθερά επίπεδα για χρόνια.

Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η κατανάλωση βενζίνης στην Κίνα θα μειωθεί κατά 4%-5% ετησίως έως το 2030, σύμφωνα με την CITIC Futures Co. Αυτή η πτώση θα προέλθει από τη ραγδαία υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την αυξημένη αποδοτικότητα καυσίμων και το κορεσμό στην ιδιοκτησία αυτοκινήτων.

Παράλληλα, η δημοτικότητα ηλεκτρικών φορτηγών και οχημάτων που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο επιβαρύνει τη ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης, με την κατανάλωση να έχει ήδη φτάσει στην κορύφωσή της το 2019.

Η κυβέρνηση της Κίνας είχε προνοήσει για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εδώ και πάνω από μια δεκαετία, προσφέροντας επιδοτήσεις που επέτρεψαν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αυξήσουν την παραγωγή και να μειώσουν τα κόστη. Το 2021, η παραγωγή οχημάτων νέας ενέργειας σχεδόν τριπλασιάστηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, και το 2024 προβλέπεται να ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια οχήματα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα καλύπτουν τώρα το 10% των οχημάτων στους δρόμους της Κίνας, ποσοστό που εκτιμάται ότι θα φτάσει το 20% έως το 2027 και θα προσεγγίσει το 100% μέσα στη δεκαετία του 2040. Αυτή η τάση έχει ήδη μειώσει τη ζήτηση πετρελαίου από επιβατικά οχήματα, που εκτιμάται ότι θα πέσει από τα 3,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε 1 εκατομμύριο έως το 2040.

Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπου η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων ήταν πιο ήπια και σταδιακή, η Κίνα κινείται με εντυπωσιακά ταχείς ρυθμούς. Στις ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις το 10% των συνολικών πωλήσεων, ενώ η κατανάλωση βενζίνης έχει μειωθεί κατά μόλις 12% από το 2004. Στην Ευρώπη, η μείωση στον τομέα των μεταφορών φτάνει το 6% από την κορύφωση του 2007.

Η μοναδική πορεία της Κίνας προς την εξηλεκτρισμένη κινητικότητα δεν έχει προηγούμενο. Αν και υπάρχουν αβεβαιότητες, όπως ο ρόλος των υβριδικών οχημάτων και η πλήρης απεξάρτηση από τη βενζίνη, η χώρα φαίνεται έτοιμη να καθορίσει το μέλλον των μεταφορών.

Πηγές: Bloomberg, Automotive News

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!