NEA

Το Mirafiori ρίχνει ακόμη περισσότερο τις στροφές του

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι θα μειώσει περαιτέρω την παραγωγή στο εργοστάσιό της Mirafiori στο Τορίνο της Ιταλίας, λόγω χαμηλής ζήτησης για το ηλεκτρικό Fiat 500 και δύο μοντέλα Maserati που κατασκευάζονται εκεί.

Από τις 2 Δεκεμβρίου έως τις 5 Ιανουαρίου, η παραγωγή θα διακοπεί, επηρεάζοντας τα ηλεκτροκίνητα Fiat 500e, Maserati GranTurismo και GranCabrio.

Η εταιρεία αποδίδει την απόφαση στη μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και στην αδύναμη ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Σημειώνεται ότι φέτος η Stellantis έχει διακόψει την παραγωγή στην Ιταλία αρκετές φορές, λόγω των προκλήσεων στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων που γίνονται όλο και πιο ανταγωνιστικές.

Σύμφωνα με την Stellantis, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 97% της παραγωγής του Mirafiori. Ωστόσο, η κατηγορία των ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσε πτώση άνω του 50% τους πρώτους δέκα μήνες του 2024, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023.

Η συνολική παραγωγή επιβατικών οχημάτων της εταιρείας στην Ιταλία μειώθηκε κατά 41% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, εντείνοντας τις ανησυχίες για πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας.

Η μείωση της παραγωγής έρχεται σε αντίθεση με τον στόχο της κυβέρνησης Μελόνι να αυξήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία σε 1 εκατομμύριο οχήματα μέχρι το 2030. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, έχει διαφωνήσει με τη Ρώμη σχετικά με τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και τη μεταφορά παραγωγής σε χώρες με χαμηλότερο κόστος.

Η Stellantis ζητά μεγαλύτερη κρατική υποστήριξη για το 2025, ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτήσει μέτρα όπως προσωρινές διακοπές παραγωγής και άλλα προγράμματα για τη διαχείριση πλεοναζόντων εργαζομένων. Παράλληλα, η εταιρεία προχωρά σε περικοπές δαπανών, λόγω μείωσης των κερδών. Στις 26 Νοεμβρίου, ανακοίνωσε το κλείσιμο εργοστασίου βαν στο Λούτον, Αγγλία.

Οι δυσκολίες της Stellantis αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη τάση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Στη Γερμανία, η Volkswagen εξετάζει το κλείσιμο τριών εργοστασίων, ενώ η Ford έχει μειώσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα και έχει ανακοινώσει την κατάργηση 4.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.

Παρά την αναστολή μέρους της παραγωγής στο Τορίνο, τμήματα του συγκροτήματος, όπως γραφεία διοίκησης και ερευνητικές εγκαταστάσεις, θα παραμείνουν ενεργά. Το Mirafiori απασχολεί περίπου 13.000 άτομα, και η μείωση της δραστηριότητας δημιουργεί ερωτήματα για το μέλλον αυτών των θέσεων εργασίας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!