Πρόκειται για ένα κιβώτιο από ανοξείδωτο χάλυβα που προσαρμόζεται στην εξάτμιση του αυτοκινήτου και περιέχει ένα πλέγμα καλυμμένο από ένα λεπτό στρώμα καταλυτικού υλικού. Το υλικό που χρησιμοποιείται συνήθως είναι ένας συνδυασμός πλατίνας, ροδίου και παλλάδιου. Σκοπός του καταλυτικού υλικού είναι να διευκολύνει και να επιταχύνει τις χημικές αντιδράσεις που μετατρέπουν τους ρύπους που παράγει. ο κινητήρας του αυτοκινήτου, σε λιγότερο βλαβερές ουσίες. Οι πλέον αποδοτικοί από τους καταλύτες είναι οι τριοδικοί. Αυτοί λέγονται έτσι γιατί μειώνουν τις εκπομπές τριών ειδών ρύπων. H λειτουργία τους όμως απαιτεί μεγάλη ακρίβεια στον έλεγχο της διαδικασίας της καύσης που επιτυγχάνεται μόνο με τον συνεχή έλεγχο και ρύθμιση του λόγου αέρα-καυσίμου.
5
αναμενω με μεγαλη αγωνια.
Φίλε μου, VeRDe, επειδή θα μου πάρει λίγο παραπάνω για το αναλυτικό θέμα με τους καταλύτες σπεύδω να απαντήσω στην ερώτησή σου:
1) Η συντρηπτική πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων (αρκετά Euro4, σχεδόν όλα τα Euro5) έχουν καταλύτη και προκαταλύτη. Και οι δύο είναι τριοδικοί.
2) Ο προκαταλύτης ενσωματώνεται στην πολλαπλή εξαγωγής. Αρκετοί “γρήγοροι” των παρακάμπτουν με σκέτες after market εξαγωγές για λιγότερο φίμωμα του κινητήρα και ξεγελούν τον αισθητήρα λ με νέο λογισμικό.
3) Μερικά σύγχρονα μοντέλα έχουν τον καταλύτη πολύ κοντά στην εξαγωγή (όπως τα υπερτροφοδοτούμενα Subaru) και δεν απαιτείται προκαταλύτης.
οκ! ευχαριστώ..
ερωτηση: τελικα υπαρχει η οχι ο περιβοητος προκαταλυτης? και αν ναι τι ακριβως ειναι?
Ωραίο θέμα έθεσες VeRDe. Αυτό θα είναι και το επόμενο τεχνικό στο caroto.gr, κάνε υπομονή περίπου μία εβδομάδα. Θα αναλύσουμε όλους τους τρόπους περιορισμού των εκπομπών (καταλύτες, λάμδα, φίλτρα, καπνοπαγίδες, adBlue κ.α.)…