Παραγωγή συνθετικού μεθανίου από πράσινο υδρογόνο; Πράσινο υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας; Η Audi δεν αστειεύεται και ετοιμάζεται να επενδύσει στο CNG από το 2013…
- Το 2013 θα ξεκινήσει η διάθεση των πρώτων αυτοκινήτων τεχνολογίας TCNG που -πέραν από τη συμβατική αμόλυβδη βενζίνη- θα καταναλώνουν e-gas. Πρόκειται για ένα συνθετικό μεθάνιο που προέρχεται από την μετατροπή υδρογόνου που θα παράγεται από ηλεκτρόλυση χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές (στην προκειμένη περίπτωση από ανεμογεννήτριες). Καμία ένσταση σε ότι αφορά την “διπλή” εναλλακτική κίνηση με φυσικό αέριο ή αμόλυβδη, πόσοι Ιταλοί -και όχι μόνο- κινούνται με αυτό τον τρόπο εδώ και χρόνια; Ενώ όμως η Audi έχει αποδείξει μέσα από την τεχνολογία e-tron πόσο σοβαρά έχει πάρει το θέμα της εναλλακτικής κίνησης στο συγκεκριμένο project μας τα χαλάει λιγάκι.
- Το σίγουρο είναι πως οι Γερμανοί δεν παρουσιάζουν κάτι το επαναστατικό με το e-gas αφού η παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης (αλλά και από φυσικό αέριο) είναι μία από τις πιο απλές αλλά και ιδιαίτερα ενεργοβόρες λύσεις. “Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την παραγωγή υδρογόνου. Σχεδόν οι μισές ποσότητες που παράγονται παγκοσμίως προέρχονται από το φυσικό αέριο μέσω μιας διαδικασίας που περιλαμβάνει χρήση ατμού. Το φυσικό αέριο αντιδρά με τον ατμό μέσα σε έναν καταλυτικό μετατροπέα και η διαδικασία αφαιρεί τα άτομα υδρογόνου εκλύοντας ως υποπροϊόν διοξείδιο του άνθρακα σε μεγάλες ωστόσο ποσότητες” γράφει ο Jeremy Rifkin στο βιβλίο “Η οικονομία του υδρογόνου”.
- Στο project e-gas ακολουθείται η ίδια λογική… αντίστροφα και η μόνη δικαιολογία που τεκμηριώνει κάπως την όλη ιδέα είναι το γεγονός της “πράσινης” παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Από την άλλη, ενώ οι ειδικοί σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμούν πως το φυσικό αέριο (όπως και άλλα ορυκτά) θα αποτελέσουν τις βασικές πηγές παραγωγής υδρογόνου η Audi θα το παράγει για να παράγει… φυσικό αέριο! Η παραγωγή υδρογόνου από “πράσινη” ενέργεια ακούγεται λογική μιας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε fuel cells οχήματα· ακόμη πιο λογική ακούγεται η ηλεκτρική ενέργεια από τις ανεμογεννήτριες να καταλήγει κατευθείαν στο δίκτυο και στις μπαταρίες των EV). Αλλά ο κύκλος “μεθανοποίησης” του σε e-gas ακούγεται αμφίβολος με μικρό βαθμό απόδοσης -συνυπολογίστε την μετατροπή ηλεκτρικής ενέργειας σε υδρογόνο, την μεθανοποίηση, την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα- και υψηλό κόστος -αποθήκευση, συμπίεση, μεταφορά κ.α.
- Με το συμπάθιο αλλά κάτι δεν πάει καλά… σε δουλειά να βρισκόμαστε κύριοι στο marketing; Εκτός και αν… “λεφτά υπάρχουν” στο ταμείο των κρατικών επενδύσεων νέων τεχνολογιών για εξέλιξη νέων συστημάτων σε συνεργασία με πανεπιστήμια και ινστιτούτα (στην προκειμένη περίπτωση τα SolarFuel GmbH Stuttgart, Centre for Solar Energy and Hydrogen Research (ZSW), Fraunhofer Institute for Wind Energy and Energy System Technology (IWES), EWE Energie AG κ.α.). Εντάξει, μια κακεντρεχής υπόθεση είναι, αλλά δεν παύει να είναι βάσιμη δε νομίζετε;
Έχετε ακούσει κάτι σχετικό για το νέο 1.8 TFSI ο οποίος ανάμεσα σε διάφορες τεχνολογίες θα διαθέτει και “διπλά” μπεκ ανά κύλινδρο συνδυάζοντας έμμεσο και άμεσο ψεκασμό; Προσεχώς το caroto.gr θα έχει στη διάθεσή του αναλυτικά στοιχεία και φωτογραφικό υλικό για τον 3ης γενιάς TFSI που υιοθετεί την τεχνολογία D-4S της Toyota. Παραπλήσια ιδέα αλλά με διαφορετική προσέγγιση έχει η Nissan με το DIS επιλέγοντας έμμεσο ψεκασμό με διπλά μπεκ. Στο DIS ενδέχεται να βασιστεί μία νέα γενιά κινητήρων με πρώτο δείγμα γραφής το Versa που παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη.