Οι γερμανικές εταιρίες έχουν αναπτύξει μια άτυπο κόντρα μεταξύ τους σε ότι αφορά στην τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων στα αυτοκίνητα…
Πριν από 23 χρόνια η Σειρά 7 της BMW καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Xenon (λαμπτήρες υψηλής εκκένωσης που βασίζεται στο γνωστό φωτοβολταϊκό τόξο). Μία τεχνολογία που ακόμη και σήμερα είναι αμφιλεγόμενη (οι πρώτες εφαρμογές παρήγαγαν τόσο έντονο φως με αποτέλεσμα η ευρωπαϊκή νομοθεσία να θεσπίσει υποχρεωτικό αυτόματο σύστημα ρύθμισης της δέσμης), κυρίως λόγω του υψηλού κόστους αλλά και της δυσανάλογης διάρκειας ζωής τους.
Τα LED και τα λέιζερ έχουν πολύ καλύτερη απόδοση καταναλώνοντας λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια με αποτέλεσμα τα Xenon και Bi-Xenon (όπου η μεσαία και μεγάλη σκάλα προβάλλονται από μία μονάδα) να εκτοπίζονται άμεσα. Τα πλεονεκτήματα των LED είναι ήδη αντιληπτά και σταδιακά τοποθετούνται σε όλο και περισσότερα μοντέλα. Αρχικά, τα γνωρίσαμε σαν φώτα ημέρας (DLR) αλλά πλέον τα συναντάμε και ως φουλ προβολείς, καθώς το κόστους σταδιακά μειώνεται.
H Mercedes-Benz είναι αφιερωμένη για την ώρα στα LED (σημειώστε πως στα επόμενα χρόνια θα υπάρξει και μεγάλη high-range σκάλα με εμβέλεια 600 μέτρα!), ενώ οι Audi και BMW το πάνε ακόμη παραπέρα με τα λέιζερ. Τα οποία όμως είναι εξαιρετικά ακριβά σαν τεχνολογία (χρησιμοποιούνται στα Audi R8 LMX και BMW i8 σαν μεγάλη σκάλα), αρκεί να σκεφτείτε πως στο BMW κοστίζουν περίπου 9.000 ευρώ! Στην περίπτωση των LED, όσο πιο πολλές φωτοδίοδοι υπάρχουν τόσο το καλύτερο. Η τωρινή CLS έχει από 24 LED σε κάθε φανάρι, ενώ σύντομα οι μεγάλες εκδόσεις Mercedes θα διαθέτουν προαιρετικά συστοιχίες από 84 στοιχεία με το καθένα να έχει ανεξάρτητο έλεγχο. Περισσότερα για την τεχνολογία φωτισμού στα αυτοκίνητα μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο.