Μερικές εξωτερικές αλλαγές και η απομάκρυνση του μηχανικού κιβωτίου για χάρη ενός νέου TCT, διπλού συμπλέκτη, επαναφέρουν την κορυφαία έκδοση της MiTo στο προσκήνιο.
Φέροντας υπερήφανα το Quadrifoglio Verde -το τετράφυλλο τριφύλλι, αγωνιστικό σήμα της εταιρίας- στα φτερά της, η εν λόγω MiTo αποδεικνύει ότι μπορεί ακόμα να συγκινήσει με την εμφάνιση και το χαρακτήρα της. Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας της στην αγορά, η Alfa Romeo έκρινε ότι ήρθε η ώρα μιας τονωτικής ένεσης, όπερ και εγένετο.
Σχεδιαστικά ένα τέτοιο αμάξωμα δύσκολα θα μπορούσε να γίνει ομορφότερο. Ως εκ τούτου, οι σχεδιαστές της εταιρίας εστίασαν σε μικρολεπτομέρειες. Μία διαφορετική μάσκα, οι εξωτερικοί καθρέφτες και ορισμένα ακόμα στοιχεία που άλλαξαν, συνθέτουν μία μεταβολή που μόνο οι γνώστες και οι παρατηρητικοί θα αντιληφθούν με την πρώτη ματιά. Εντυπωσιακές είναι και οι ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, οι οποίες όμως προσφέρονται έξτρα.
Αντίστοιχα διακριτικές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, προσανατολισμένες τόσο στην ενίσχυση του δυναμισμού, όσο και της φινέτσας. Το ενδιαφέρον εδώ μονοπωλεί το ταμπλό, που φέρει μία carbon look επένδυση και τα καθίσματα με τα λογότυπα της φίρμας, που δείχνουν ποιοτικά και άνετα. Το δερμάτινο τιμόνι με τις ραφές, όπως και τα μεταλλικά πεντάλ, δίνουν μία ακόμα σπορτίφ νότα στο όλο σύνολο. Θετική είναι και η παρουσία του infotainment συστήματος της εταιρίας, το οποίο πέρα από το ηχοσύστημα περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης και Bluetooth σύνδεση τηλεφώνου, αν και αδικείται από τη σχετικά μικρή οθόνη 5 ιντσών που διαθέτει.
photos: nmarinopoulos
Η πιο ουσιαστική αλλαγή στη συγκεκριμένη έκδοση έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη και συγκεκριμένα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, που ξέραμε μέχρι τώρα, αποτελεί παρελθόν. Πλέον η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται αποκλειστικά με ένα νέο εξάρι TCT κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη. Η συμπεριφορά του είναι αρκετά καλή, με γρήγορες αλλαγές, ενώ πέρα από την αυτόματη λειτουργία έχει και χειροκίνητη, με paddles πίσω από το τιμόνι.
Αυτό χαρίζει επιτάχυνση 0-100 σε 7,3 δλ. (έναντι 7,5 δλ. του απερχόμενου μοντέλου με το μηχανικό κιβώτιο) και μείωση της κατανάλωσης κατά 10% – σε συνεργασία και με το σύστημα start/stop. Φυσικά, η λειτουργία του επηρεάζεται από το σύστημα D.N.A. ελέγχου της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, που ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού μπορεί να μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, το όριο των αλλαγών, το σύστημα διεύθυνσης κ.λπ. Την τελική πινελιά βάζει ο 1.4 turbo κινητήρας των 170 ίππων, που χαρίζει άφθονη ροπή από χαμηλά. Οι στροφές ανεβαίνουν αρκετά γραμμικά, με κάποια ήπια σκαλοπάτια ισχύος. Οι κραδασμοί του κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Όσο για τον ήχο, θα έρθει να «πουσάρει» ψυχολογικά αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, χωρίς ωστόσο να οδηγεί σε ακρότητες.
Στο δρόμο η MiTo παραμένει αυτό που ήταν πάντα, ένα fun to drive μοντέλο που με το TCT κιβώτιο κέρδισε κάτι σε χαρακτήρα. Άνετη στις καθημερινές βόλτες, θα κλείσει το μάτι σε όποιον επιλέξει να κινηθεί σβέλτα, ασχέτως αν βρίσκεται σε μία μεγάλη ευθεία, στην εθνική ή σε κάποιο στενό, ορεινό δρόμο. Τα P Zero εξασφαλίζουν όλη την απαιτούμενη πρόσφυση σε καλό οδόστρωμα, ενώ οι κλίσεις του αυτοκινήτου παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν τρομάζουν τον οδηγό. Όσο για τις αντιδράσεις του, είναι αρκετά προοδευτικές.
Με βάση λοιπόν την εξωτερική εικόνα και το χαρακτήρα της, η συγκεκριμένη MiTo αποτελεί αναμφίβολα ένα driver’s car. Από αυτά που περνώντας τα χρόνια ωριμάζουν, δεν παλιώνουν…
Alfa Romeo TCT, που πήγε το Selespeed; [vid]
Alfa Romeo MiTo QV 1.4 170 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.368 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 72,0 x 84,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 125 kW (170 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 250 Nm (25,5 kgm) / 2.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 219 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,0 / 5,4 / 4,4 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 500 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 124 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli P Zero 215/40 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4063 x 1720 x 1446 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1483/1475 mm | |||
Μεταξόνιο | 2511 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 270 lt | |||
Απόβαρο | 1145 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.500€ (με όφελος απόσυρσης από 21.540€) |