Με το πρωτότυπο HX1 η Peugeot επιδεικνύει για άλλη μια φορά την ικανότητά της να μαθαίνει να εξελίσσεται και συνεχώς να επαναπροσδιορίζεται…
Οι προδιαγραφές για αυτήν την μελέτη είναι: να παραχθεί ένα αυτοκίνητα για έως έξι άτομα, που ενώ προσφέρει ισχυρό σπορ σχεδιασμό, να δίνει μοναδικές οδηγικές εμπειρίες. Για να επιτευχθεί αυτό, το HX1 υπερβαίνει τις έννοιες της προσαρμοστικότητας σε όλες τις συνθήκες, με την εξαιρετική αεροδυναμική του (τα κινητά αεροβοηθήματα αναπτύσσονται για να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική απόδοση ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου), τη σφηνοειδή αρχιτεκτονική χαμηλού MPV και τον κινητήρας Hybrid4 που περιλαμβάνει τεχνολογία ‘plug-in’.
Προσαρμοστικότητα
Το HX1 είναι ένα μελλοντικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο να βοηθήσει στην πρόβλεψη μελλοντικών λύσεων σε πολλά πεδία : αρχιτεκτονική, αεροδυναμική, διαμορφωσιμότητα, εξοπλισμός, εσωτερικά υλικά και περιβάλλον, χωρίς να παραλείπουμε τους κινητήρες. Αυτοί οι παράγοντες έχουν οδηγήσει σε πολύ ισχυρές βάσεις που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και έχουν ως κεντρικό θέμα τη ‘Μεταμόρφωση’, για να δίνουν στο αυτοκίνητο την ικανότητα να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του, στις συνθήκες ζωής, στις οδηγικές συνθήκες, κάθε στιγμή.
Αρχιτεκτονική
Για να πληροί τις προδιαγραφές, το HX1 έχει σχεδιαστεί με αρχιτεκτονική MPV με μοναδικές διαστάσεις: ύψος (1.373 m), πλάτος (1.990 m συνολικά) και μήκος 4.954 m. Αυτό επιτρέπει διαστάσεις που ταιριάζουν με τις λιτές, κομψές γραμμές του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής για συνολικά μέγιστη αποτελεσματικότητα.
Τέσσερις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, ανάποδα από το κανονικό, δίνουν εύκολη πρόσβαση στο χώρο επιβατών του HX1. Αυτή η κινηματική έχει ερευνηθεί αναφορικά με την πρακτικότητα και για να προσφέρει εύκολη πρόσβαση υπό όλες τις συνθήκες.
Ο χώρος επιβατών είναι έτσι δομημένος ώστε να προσφέρει τη μέγιστη άνεση για τους δύο επιβάτες στην πίσω σειρά καθισμάτων και μέγιστη απόλαυση για τους επιβάτες στην πρώτη σειρά. Εάν χρειαστεί, δύο ανασυρόμενα καθίσματα μπορούν να τοποθετηθούν σε μία κεντρική σειρά χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα “pull-out seats”, βασισμένο στην ίδια αρχή που χρησιμοποιήθηκε στο πρωτότυπο αυτοκίνητο HR1 (Έκθεση Αυτοκινήτου Παρισιού 2010), τα επιπλέον καθίσματα τοποθετούνται πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
Αεροδυναμική
Οι σχεδιαστές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά αναφορικά με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Όταν είναι στατικό και με μικρή ταχύτητα, ο σχεδιασμός του HX1 το κάνει να φαίνεται σαν γλυπτό καθώς τα κινούμενα μέρη έχουν προσαρμοστεί για να βελτιστοποιήσουν τη ροή του αέρα και να ενισχύσουν την περιβαλλοντική απόδοση του αυτοκινήτου. Τα επτά πτερύγια σε κάθε ακτίνα της ζάντας είναι σχεδιασμένα σαν μία τουρμπίνα, που ανοίγει για να δημιουργηθεί μία απόλυτα επίπεδη επιφάνεια. Παράλληλα, μία αεροτομή και δύο πλευρικές skirts τοποθετημένες στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας αναπτύσσονται σε ταχύτητα πάνω από 100 km/h. Εν κινήσει, το HX1 επομένως προσαρμόζεται ‘σχηματικά’ στο περιβάλλον του. Το αυτοκίνητο έχει συντελεστή αεροδυναμικής Cd : 0.28, εξαιρετική τιμή για ένα όχημα με σιλουέτα MPV.
Φουτουριστικός εξωτερικός σχεδιασμός, σμιλευμένη αεροδυναμική
Το HX1 είναι ένα όχημα με αγνό σχεδιασμό, μοντέρνο, που εκπέμπει δυναμισμό και αποκλειστικότητα. Αεροδυναμικό, με λείες κομψές σχεδιαστικές γραμμές που μοιάζουν σαν να έχουν σμιλευτεί από τον ίδιο τον άνεμο, που υπογραμμίζουν κομψά τον σπορ χαρακτήρα του. Κάθε επιφάνεια έχει σμιλευτεί με ακρίβεια, κάθε λεπτομέρεια είναι ενδελεχώς μελετημένη : καθρέπτες με ενσωματωμένη κάμερα για θέα προς τα πίσω, λεπτομέρειες στα παράθυρα από ματ αλουμίνιο, φινιρίσματα με ακρίβεια χιλιοστού, κλπ.
Εμπρός, το HX1 φέρει και ενισχύει την πρόσφατη οπτική ταυτότητα της Peugeot. Το τμήμα με τη μοναδική εμπρός γρίλια, που φαίνεται αποκομμένη από το αμάξωμα, έχει σχεδιαστεί για να εναρμονίζεται με τους όγκους του αυτοκινήτου. Τα εμπρός φώτα δίνουν μια εμφάνιση που είναι χαρακτηριστική του λογοτύπου και της ιστορίας της Μάρκας : το λιοντάρι, επιδεικνύεται περήφανα στο καπό. Αυτή η εμφάνιση εξευγενίζεται από μία οπτική υπογραφή με LED, εύκολα αναγνωρίσιμη την ημέρα και τη νύχτα. Αυτή η οπτική υπογραφή βρίσκεται επίσης και στα πίσω φώτα, που έχουν σχήμα boomerang και ακολουθούν τις σχεδιαστικές γραμμές του πίσω μέρους.
Εσωτερικό high–tech υψηλής κατηγορίας που αντανακλά την εταιρική υπογραφή ‘Motion & Emotion‘
Ο απλός και φουτουριστικός σχεδιασμός του ταμπλώ και των καθισμάτων, τα υλικά που χρησιμοποιούνται (πάτωμα και διακοσμήσεις από δρυ με ενσωματωμένες οπτικές ίνες, ματ μέταλλο, δέρμα, κλπ.), ο εξοπλισμός (ψηφιακά όργανα, οθόνες αφής, κλπ.), ο σχεδιασμός του φωτισμού (LED spotlights, λωρίδες υποφωτισμένες από τον κεντρικό φυσικό φωτισμό, κλπ.). Όλα αυτά συμβάλλουν στη δημιουργία ενός εσωτερικού περιβάλλοντος όπου η μοντέρνα άποψη συναντά τη φινέτσα, και τα φυσικά υλικά συναντούν την τεχνολογία. Όλα αυτά συμβολίζουν το όραμα της Εταιρίας για ένα μοντέρνο υψηλής κατηγορίας εσωτερικό.
Ο χώρος επιβατών αντανακλά την υπογραφή Peugeot :
> “Emotion”
Το εμπρός μέρος έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον οδηγό την καλύτερη δυνατή αίσθηση. Το high-tech περιβάλλον, με τη χρήση ματ μεταλλικών στοιχείων και ψηφιακών ενδείξεων. Εδώ, το αυτοκίνητο πάλι θα προσαρμοστεί στην πραγματική κατάσταση του οδηγού. Η κολώνα του τιμονιού μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω και προς τα μπροστά, ηλεκτρικά εναρμονιζόμενη με την τοποθέτηση του καθίσματος για απόλυτη ευκολία πρόσβασης. Η στεφάνη του τιμονιού ρυθμίζεται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με ‘ταξιδιωτικό’ τρόπο για αυξημένη άνεση του οδηγού. Τέλος, η κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων μπορεί να προσαρμοστεί, αφήνοντας ορατές μόνο τις βασικές πληροφορίες. Ο πίνακας οργάνων είναι σχεδιασμένος με τέτοιον τρόπο που να παρέχει την εμπειρία του απόλυτου ελέγχου του οχήματος, όπως το ‘head-up display’ που παρουσιάζει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο.
> “Motion”
Στο πίσω μέρος, μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην άνεση των επιβατών. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι φωτεινά και φυσικά, ένας συνδυασμός δέρματος. Τα δύο σμιλευμένα καθίσματα είναι ανακλινόμενα, και οι ρυθμίσεις είναι ομαδοποιημένες στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει ένα minibar και μια μηχανή καφέ, μια κομψή αναγνώριση στην εκτεταμένη ιστορία των προϊόντων Peugeot. Η κονσόλα έχει διακόσμηση από λευκό μάρμαρο Carrare, χειροποίητα επεξεργασμένο, γεγονός που συμβάλλει στο αποκλειστικό και μοντέρνο περιβάλλον.
Μονάδα παραγωγής ενέργειας HYbrid4 ‘plug-in’ : ακόμη πιο αρμονική με το περιβάλλον
Το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογία HYbrid4, μία καινοτομική αρχιτεκτονική που παρουσιάζεται στο 3008 Hybrid4 στη γκάμα των αυτοκινήτων Peugeot, το πρώτο υβριδικό diesel στον κόσμο, τεχνολογία που διαθέτει επίσης και το 508 RXH.
Η βασική αρχή του HYbrid4 είναι έξυπνη αλλά απλή : Με έναν κινητήρα diesel εσωτερικής καύσης εμπρός (που κινεί τους εμπρός τροχούς) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα πίσω (που κινεί τους πίσω τροχούς), αυτή η τεχνολογία βοηθά στην κίνηση και των τεσσάρων τροχών όταν οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα, για αυξημένη ασφάλεια και πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες. Βοηθά επίσης να κινείται το αυτοκίνητο με μικρή ταχύτητα με ισχύ μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα σε κατάσταση «Μηδενικών Εκπομπών Ρύπων».
Κάτω από το καπό του HX1, ο κινητήρας είναι 150 kW (204 hp) 2.2 lt HDi diesel, και διαθέτει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων. Είναι ο ίδιος κινητήρας που διαθέτει η κορυφαία έκδοση 508 GT. Σε συνδυασμό με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 70 kW (95 hp), η συνολική απόδοση μπορεί να αναπτύξει ισχύ 220 kW (299 hp).
Παρόλα αυτά, μία από τις προτεραιότητες της Peugeot είναι να διατηρήσει την θέση της ως ηγέτης στην περιβαλλοντική προστασία στα ερχόμενα χρόνια. Το HX1 επομένως πάει ένα βήμα πιο μακριά. Διαθέτει λειτουργίες ‘plug-in’: οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου μπορούν να επαναφορτιστούν με την σύνδεση του αυτοκινήτου σε μία συνηθισμένη ηλεκτρική πρίζα 220 V. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει μεγαλύτερη αυτονομία σε κατάσταση μηδενικών εκπομπών ρύπων ‘ZEV’, καθώς μπορεί να διανύσει έως 30 km με αποκλειστικά ηλεκτρικό τρόπο λειτουργίας. Το HX1 επομένως έχει μεικτή κατανάλωση καυσίμου μόλις 3.2 lt/100 km με εκπομπές CO2 83 g/km.