H Renault θα λανσάρει από το νέο έτος μία νέα σειρά turbo κινητήρων με εφαλτήριο έναν τρικύλινδρο 900 cc…
- Η γαλλική εταιρία είναι από τις πρώτες που ακολούθησαν το downsizing με πρώτο δείγμα τον εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία 1.2 ΤCe με τους 100 PS που είδαμε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια στο Clio. Από εκεί και έπειτα εμφανίστηκε ο 1.4 TCe στο τωρινό Megane με τους 130 PS.
- Τους πρώτους μήνες του 2012 η Renault αναμένεται να παρουσιάσει μία νέα σειρά κινητήρων Energy TCe η οποία ενδεχομένως να συνδυαστεί με την πρεμιέρα νέων μοντέλων (π.χ. του νέου Clio) την άνοιξη στο σαλόνι της Γενεύης. Ενδιαφέρον συγκεντρώνει ένας νέος 3-κύλινδρος που θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος για τον αντίστοιχο Ecoboost της Ford αλλά και για τον 2-κύλινδρο της Fiat.
- Οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες θα είναι ο 3-κύλινδρος TCe 90 και ο 4-κύλινδρος TCe 115 ενώ και οι δύο θα πληρούν μέχρι και τις προδιαγραφές Euro 6. Ο 3-κύλινδρος θα έχει χωρητικότητα 900 cc και ανάμεσα στις διάφορες εκδόσεις του θα υπάρξει και «πράσινη» με εκπομπή CO2 κάτω από 100 g/km.
- Ο TCe 115 θα έχει ροπή 190 Nm στις 2.000-4.000 rpm, αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό του 1,6 lt και θα τον δούμε σε διάφορα μοντέλα, όπως το Megane. Δεν έχει καμία σχέση με τον 1.200άρη των 100 PS αφού θα έχει νέο -αλουμινένιο- μπλοκ, συγκεκριμένα με χωρητικότητα 1.198 cc. Αξιοσημείωτο είναι πως οι Γάλλοι εκτιμούν πως το 85% των βενζινοκίνητων εκδόσεων μέχρι το 2015 θα αναλογεί στον κινητήρα άμεσου ψεκασμού TCe 115.
SMS===> Μέχρι να γίνουν γνωστά περισσότερα στοιχεία παρακολουθείστε τρία όμορφα βίντεο με αντιπροσωπευτικά παραδείγματα με τον κινητήρα TCe 130, το νέο πετρελαιοκινητήρα dCi 110 και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch).
TCe 130
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Σειρά κινητήρα | H4Jt |
Χωρητικότητα (cc) | 1,397 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 78 x 73,1 |
Κύλινδροι / βαλβίδες | 4/16 |
Σχέση συμπίεσης | 9.2 : 1 |
Μέγιστη ισχύς | 96 kW (130 hp) at 5,500 rpm |
Μέγιστη ροπή | 190 Nm at 2,250 rpm |
Σύστημα ψεκασμού | Sequential multipoint |
Προδιαγραφές | Euro 5 |
Κιβώτιο | 6-spd manual (TL4) |
Μοντέλα | New Mégane family |
dCi 110
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Σειρά κινητήρα | K9K |
Χωρητικότητα (cc) | 1,461 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 76×80,5 |
Κύλινδροι / βαλβίδες | 4/8 |
Σχέση συμπίεσης | 15,2 : 1 |
Μέγιστη ισχύς | 81 kW (110 hp) à 4,000 tr/min |
Μέγιστη ροπή | 240 Nm à 1,750 tr/min |
Σύστημα ψεκασμού | Direct – Common Rail |
Προδιαγραφές | Euro 5 |
Gearboxes | 6-spd manual (TL4) |
Κιβώτιο | New Clio, Laguna, New Megane family |
Σημείωση | Υπάρχουν ακόμη δύο εκδόσεις 75 PS & 90 PS |
EDC (Efficient Dual Clutch) Transmission
SMS===>Γιατί τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι λιγότερο ενεργοβόρα από τα κλασικά αυτόματα;
Αυτός ο κινητήρας είναι δημιούργημα αποκλειστικά των Γάλλων ή έχουν βάλει το χέρι τους και οι Ιάπωνες (Nissan);