Πως μπορεί η συμπεριφορά μιας αυτοκινητοβιομηχανίας να είναι ρατσιστική στις χρηματοδοτήσεις της;
Η Honda στις ΗΠΑ κατηγορείται ότι οι λευκοί πελάτες της είχαν προνομιακή μεταχείριση για την χρηματοδότηση των καινούργιων τους αυτοκινήτων, καθώς οι έγχρωμοι, οι λατίνοι και οι ασιάτες πλήρωναν κατά κανόνα περισσότερα χρήματα. Με βάση τις έρευνες η επιβάρυνση για τους έγχρωμους ανερχόταν σε 250 δολάρια, ενώ ήταν ελαφρώς μικρότερη για λατίνους και ασιάτες. Η θυγατρική της ιαπωνικής εταιρείας φυσικά αρνείται την όποια ρατσιστική συμπεριφορά, αλλά από την άλλη θα καταβάλει το ποσό των 25 εκατομμυρίων ευρώ σε αποζημιώσεις.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο περιθώριο κέρδους των κατά τόπους αντιπροσώπων της Honda στις χρηματοδοτήσεις, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να προσθέσουν προς όφελός τους μέχρι και 2,25% στο βασικό επιτόκιο χορηγήσεων της θυγατρικής. Όπως καταλαβαίνετε αυτό το ποσοστό ήταν χαμηλότερο για τους λευκούς και υψηλότερο για όλους τους άλλους. Και μάλιστα ανεξάρτητα από την πιστοληπτική τους ικανότητα. Ήδη η Honda μείωσε το περιθώριο κέρδους των αντιπροσώπων της στο 1,25%, κίνηση που χαιρετίστηκε από τις αρμόδιες αρχές.