Μια καναδική εταιρία ισχυρίζεται πως το υβριδικό της σύστημα για βαρέως τύπου οχήματα μπορεί να εξοικονομήσει έως $15.000 το χρόνο…
Πολλές φορές αναλωνόμαστε στην τεχνολογία των επιβατικών αυτοκινήτων αγνοώντας εκείνη που περιέχουν τα οχήματα βαρέως τύπου (στο μέλλον θα έχουμε εκτενή αναφορές). Η Volvo πριν από μερικά χρόνια είχε «τρέξει» πιλοτικά υβριδικό απορριμματοφόρο, η Scania πριν από ένα χρόνο ανακοίνωσε πετρελαιοκινητήρα 12,7 lt προδιαγραφών Euro6! Ας δούμε μία ακόμη ενδιαφέρουσα πρόταση που θα μπορούσε να κάνει πιο «πράσινα» τα φορτηγά ή απορριμματοφόρα που κινούνται στην πόλη.
Η εταιρία Effenco είναι ακόμη μια οπτιμιστική ως προς την «πράσινη» μετακίνηση με έδρα το Μόντρεαλ στον Καναδά. Το HEAD (Hydraulic Equipment Assisting Device) βασίζεται σε ένα υδραυλικό σύστημα που εξασφαλίζει 15-25% μειωμένη κατανάλωση, τριπλασιάζει την διάρκεια ζωής των φρένων και άλλα πολλά καλά που ισχυρίζονται οι ιθύνοντες της εταιρίας. Στο παρακάτω βίντεο φαίνεται αναλυτικά το υδραυλικό σύστημα ανάμεσα στην ΜΕΚ και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που αποτελεί προέκταση του υδραυλικού μέρους. Το τελευταίο περιλαμβάνει υδραυλικές αντλίες και ένα κιβώτιο, ένα υδραυλικό συσσωρευτή (ρεζερβουάρ) και ένα υδραυλικό κινητήρα.
Κατά την επιβράδυνση το σύστημα μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε υδραυλική η οποία συμπιέζεται και αποθηκεύεται στον συσσωρευτή (η αρχή λειτουργίας σας θυμίζει κάτι από… υβριδικό σφόνδυλο;). Το μέγεθος της επιβράδυνσης υποβοηθά το σύστημα πέδησης, ειδικά στις κατηφόρες. Ένα μεταβλητής γεωμετρίας υδραυλικός κινητήρας είναι μηχανικά συζευγμένος με την ΜΕΚ και με την αντλία μέσω της μετάδοσης. Προσέξτε όμως πως η υδραυλική υποβοήθηση είναι ωφέλιμη κάθε φορά που η ΜΕΚ λειτουργεί στο ρελαντί. Κάτι μου λέει πως πολύς ντόρος, πολύ μπέρδεμα για ένα σύστημα που όσο εντυπωσιακό και αν φαίνεται στο βίντεο μάλλον μικρή απόδοση θα έχει στον πραγματικό κόσμο.