Πρόκειται για ένα μέγεθος το οποίο εκφράζει την αντίσταση του αέρα που συναντά ένα όχημα όταν κινείται. Όσο μικρότερη είναι αυτή η τιμή τόσο μικρότερη είναι η αντίσταση του αέρα η οποία σε συνδυασμό με την αντίσταση κύλισης των ελαστικών είναι οι μεγαλύτεροι παράγοντες που διαμορφώνουν την κατανάλωση ενός οχήματος. Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας συμβολίζεται με το Cd και για τα σύγχρονα αυτοκίνητα συνήθως κυμαίνεται στο 0,30. Για παράδειγμα, το Audi A2 (Cd:0,25) έχει να επιδείξει έναν από τους μικρότερους συντελεστές σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής ενώ ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι το Toyota Auris (Cd:0,28).
Το Cx η Cd οπως θελετε πειτε το.. διαμορφωνει πολυ λιγο την αντισταση του αερα…και θα σας παραθετω αμεσως τον τυπο οπου εφαρμοζεται πανω σε ενα αυτοκινητο για να υπολογισετε τις αερορυναμικες αντιστασεις…
1/2ραερα *Α * Cx οπου A=μετωπικη επιφανεια αυτοκ.(πλατος*υψος σε m)+V(m/sec) ταχυητα αυτοκ.εκεινη την στιγμη εις τον κυβο..δεν υπαρχει αντισταση κυλισης στην προκειμενη περιπτωση ειναι για οριζοντιο δρομο..νομιζω πως δεν εχω κανει λαθος..θα αντρεξω στισ σημειωσεις να το τσεκαρω..αρα το Cx ειναι ψυχουλο διοτι πολλαπλασιζεται παντα με 0,κατι…οποτε δεν αλλαζει κ πολυ το τελικο αποτελεσμα..αν κανω λαθος διορθωστε με..!