Η νέα A-Class αναμένεται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο. Έως τότε ρίχνουμε το μεγεθυντικό μας φακό σε μερικές από τις νέες τεχνολογίες με τις οποίες θα εξοπλίζεται…
Η γκάμα των κινητήρων της νέας A-Class θα περιλαμβάνει τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις [A 180 (115 PS), A 200 (156 PS), A 220 (211 PS) ]καθώς και τρεις πετρελαιοκίνητες [A 180 CDI (109 PS), A 200 CDI (136 PS), A220 CDI (170 PS)]. Οι κινητήρες είναι τοποθετημένοι εγκάρσια, είναι τετρακύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι με άμεσο ψεκασμό και διαθέτουν σύστημα stop/start (ECO start/stop κατά την Mercedes). Θα συνδυάζονται με δύο τύπους κιβωτίων, με μηχανικό έξι σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7G-DCT).
Αναλυτικότερα…
Η A 180 CDI είναι η μοναδική A-Class που θα διαφοροποιείται ανάλογα με το κιβώτιο καθώς αυτή με το μηχανικό θα εξοπλίζεται με κινητήρα 1.5 lt (έχει εξελιχθεί μαζί με τη Renault) ενώ με το αυτόματο με κινητήρα 1.8 lt (υπάρχουν διαφοροποιήσεις στη ροπή, δείτε το σχετικό πίνακα). Η A 200 CDI διαθέτει τον ίδιο κινητήρα με την A 180 CDI με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, common rail και υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το «διπλό» σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) με ένα κύκλωμα υψηλής πίεσης (by pass στην πολλαπλή εξαγωγής, πριν τον στροβιλοσυμπιεστή) και ένα χαμηλής (by pass μετά το φίλτρο DPF, τα «κρύα» καυσαέρια πέφτουν στον φρέσκο αέρα πριν την τουρμπίνα). Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η μείωση των NOx πληρώντας ήδη τη νόρμα Euro 6 που τίθεται σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2014. Η A 220 CDI είναι διαθέσιμη μόνο με το 7G-DCT και έχει μεγαλύτερο στροβιλοσυμπιεστή από τις μικρότερες εκδόσεις CDI.
Έκδοση μοντέλου | A 180 CDI | A 180 CDI | A 200 CDI | A 220 CDI | |
Κύλινδροι/διάταξη | 4/in-line | 4/in-line | 4/in-line | 4/in-line | |
Χωρητικότητα | [cc] | 1461 | 1796 | 1796 | 2143 |
Ισχύς | [kW/hp] at [rpm] | 80/109 4000 | 80/109 3200-4600 | 100/136 3600-4400 | 125/170 3600-4000 |
Ροπή | [Nm] at [rpm] | 260 1750-2500 |
250 1400-2800 |
300 1600-3000 |
350 1600-3200 |
Μέση κατανάλωση | [l/100 km] | 3.8 | 4.1 | 4.3 (4.1) | n/a |
Εκπομπή CO2 | [g/km] | 98 | 109 | 111 (109) | n/a |
Η σειρά των βενζινοκίνητων εκδόσεων ξεκινά με τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις Α 180 και Α 200 με χωρητικότητα 1,6 lt υιοθετώντας στρωματοποιημένο μίγμα (τεχνική της δημιουργίας στρωματοποιημένης καύσης βοηθά στην βέλτιστη ανάφλεξη του πτωχού μίγματος – οι στρωματικές διατάξεις ενός μίγματος έχουν ως αποτέλεσμα το πλουσιότερο στρώμα να βρίσκεται κοντά στο μπουζί και το φτωχότερο στην ανωφέρεια του εμβόλου). Βασίζεται στο σύνολο του BlueDIRECT (το είχαμε δει στους νέους V6 & V8) όπου το σύστημα άμεσου ψεκασμού συνδυάζεται με πιεζοηλεκτρικά μπεκ που μπορούν να εκτελέσουν μέχρι και πέντε (ψεκασμούς με ελάχιστο χρόνο αντίδρασης 0,1 msec) ανά κύκλο καύσης μειώνοντας την εκπομπή ρύπων ώστε να πληρείται το Euro 6. Παράλληλα τα μπουζί μπορούν να δημιουργήσουν εξαπλωμένη φλόγα (πάνω από ένα σπινθήρα) βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά της καύσης. Επίσης, η σωστή “σάρωση” (scavenging) καταργεί τη χρονικά υστέρηση (turbo lag) του συστήματος υπερτροφοδότησης με μέγιστη πίεση στα 1,9 bar και τον στροβιλοσυμπιεστή να περιστρέφεται έως τις 230.000 rpm.
Σε χαμηλά φορτία ο κινητήρας χρησιμοποιεί μέτριες επικαλύψεις χρονισμού βαλβίδων, με αργό κλείσιμο της βαλβίδας εξαγωγής και επίσης αργό άνοιγμα της βαλβίδας εισαγωγής – αυτό μειώνει το ποσοστό καυσαερίων που διαφεύγουν στην εισαγωγή και ελαχιστοποιεί τις επικαθήσεις. Επίσης, στις χαμηλές στροφές και υπό υψηλά φορτία – κατά την επικάλυψη των βαλβίδων – είναι δυνατόν η πίεση στην πολλαπλή εισαγωγή να ξεπεράσει τη στιγμιαία πίεση επιστροφής των καυσαερίων μέσω της υπερπλήρωσης. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η “σάρωση” (scavenging) οδηγεί αέρα απευθείας από την εισαγωγή στην εξαγωγή και καθαρίζει τα υπολείμματα καυσαερίων από τον κύλινδρο -αυξάνοντας την πλήρωση που ακολουθεί αλλά και την επακόλουθη ψύξη, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο αυτανάφλεξης.
Για την εξισορρόπηση των δυνάμεων και την μείωση των κραδασμών έχουν υιοθετηθεί ράβδοι εξισορρόπησης Lanchester ώστε η λειτουργία του κινητήρα να προσομοιώνει αυτή μεγαλύτερων πολυκύλινδρων. Ωστόσο, το πιο επινοητικό -για την Mercedes, άλλοι κατασκευαστές όπως οι Honda, Toyota, BMW, Audi, Porsche το χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια- σύστημα είναι το CAMTRONIC όπου επιτυγχάνεται μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγήςμε μηχανικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα (με δύο κομβία, ένα για τους κύλινδρους 1-2 και ένα για τους 3-4).
Έκδοση μοντέλου | A 180* | A 200* | A 250** | |
Κύλινδροι/διάταξη | 4/in-line | 4/in-line | 4/in-line | |
Χωρητικότητα | [cc] | 1595 | 1595 | 1991 |
Ισχύς | [kW/hp] at [rpm] | 90/122 5000 |
115/156 5000 |
155/211 5500 |
Ροπή | [Nm] at [rpm] | 200 1250-4000 |
250 1250-4000 |
350 1200-4000 |
Μέση κατανάλωση | [l/100 km] | 5.5 (5.4) | 5.5 (5.4) | 6.1 |
Εκπομπή CO2 | [g/km] | 128 (127) | 129 (127) | 143 |
SMS===> Στην καρδιά του Multiair!
To κόμπακτ διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7G-DCT (με μήκος 367 mm και βάρος 86 kg) βελτιώνει την κατανάλωση έως 9% (σε σχέση με το CVT κιβώτιο της απερχόμενης A-Class), διαθέτει τρεις ατράκτους με τα δύο σετ από συμπλέκτες να βρίσκονται σε λουτρό λαδιού. Την κυκλοφορία των έξι λίτρων που λειτουργούν ως ψυκτικό μέσο αναλαμβάνουν δύο αντλίες (μία μηχανική και μία ηλεκτρική) όπου η ηλεκτρική χρησιμεύει κάθε φορά που ο κινητήρας απενεργοποιείται από το σύστημα stop/start.