Μπορεί να κυκλοφορεί εδώ και καιρό στους ελληνικούς δρόμους αλλά συνεχίζει να αποτελεί μία οικονομική επιλογή από όποια πλευρά και αν το δει κανείς…
Τι αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης στις μέρες μας; Πρωτίστως ένα καλοφτιαγμένο «μικρό» με καλούς χώρους, καλή τιμή πώλησης και ένα οικονομικό στη λειτουργία του κινητήρα. Στο τελευταίο κρύβεται και το μεγάλο πλεονέκτημα του Micra αλλά και το κίνητρο της επιλογής ως μοντέλο της δοκιμή μας.
Το αλουμινένιο τρικύλινδρο μοτέρ με χωρητικότητα 1,2 lt αποδίδει 80 PS και 110 Nm ροπής στις 4.000 rpm. Παρόλο που η μέγιστη τιμή αποδίδει σχετικά ψηλά το μοτέρ είναι ζωηρό με αρκετά αποθέματα ισχύος από χαμηλά. Ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής συμβάλλει στην σπιρτάδα του μοτέρ ενώ ένας πρόσθετος άξονα αντισταθμίζει τους κραδασμούς. Δεν τους εξαλείφει, απλά τους περιορίζει ώστε να μην γίνονται ενοχλητικοί.
Το σπιρτόζικο μοτέρ κινεί με άνεση το απόβαρο των 945 kg και είναι ότι πρέπει για κίνηση στην πόλη ή και μακριά από αυτή. Στα χέρια μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 lt/100 km και οφείλουμε να παραδεχτούμε πως πρόκειται για ένα από τα οικονομικότερα αυτοκίνητα πόλης. Στο ταξίδι η κλιμάκωση του κιβωτίου και ειδική της 5ης είναι τόσο μακριά όσο χρειάζεται ώστε να μειώνεται ο θόρυβος όσο είναι το δυνατόν από την μέτρια ηχομόνωση.
Με ημιάκαμπτο άξονα η άνεση της ανάρτησης είναι ικανοποιητική, το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι θετικό σε αίσθηση, ο 5-άρης επιλογέας είναι κάπως χαλαρός σε αίσθηση, τα φρένα έστω και με ταμπούρα στον πίσω άξονα είναι αποτελεσματικά αλλά η αίσθηση του πεντάλ του φρένου είναι περιέργως σπογγώδης. Επίσης, οι άνω του μετρίου αναστήματος θα βρουν το έδρανο του καθίσματος της θέσης οδήγησης κάπως ψηλότερα τοποθετημένο από τα συνηθισμένα.
Έτσι και αλλιώς το Micra που κατασκευάζεται στην Ινδία δεν διατίθεται για να εντυπωσιάσει αλλά για να δώσει λύση σε μικρά πορτοφόλια. Εξού και τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό με το μέτριο φινίρισμα. Πάντως, η αισθητική είναι συμπαθητική, δεν υπάρχουν σοβαρά οικονομικά λάθη, οι μικροθήκες είναι υπεραρκετές, οι χώροι είναι καλοί, το πορτμπαγκάζ αντεπεξέρχεται στις προσδοκίες σου ενώ ανάλογα με την έκδοση υπάρχει σύστημα πλοήγησης και cruise control.
Εδώ να πούμε πως οι τιμές πώλησης (σ.σ. δίχως τις τρέχουσες προσφορές) ξεκινούν από 10.810 € με την βασική έκδοση να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ESP (ωστόσο, ο κλιματισμός, το ράδιο-CD και τα ηλεκτρικά παράθυρα ανεβάζουν την τιμή στα 11.370 €) ενώ αστικό ενδιαφέρον έχει η αυτόματη έκδοση με το CVT κιβώτιο (12.770 € στην πλουσιότερη. Εν κατακλείδι, ξεπερνώντας ορισμένους ενδοιασμούς, το Micra είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, εξαιρετικά ευκολοδήγητο και με ένα κινητήρα που εντυπωσιάζει με την σπιρτάδα και την οικονομική λειτουργία του.
Nissan Micra 1.2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.198 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 78,0 x 83,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 59 kW (80 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 110 Nm (11,2 kgm) / 4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 13,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 170 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,7 / 5,4 / 4,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 41 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 745 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 125 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ηιμιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone B250, 175/60 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3780x1675x1525 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1470/1475 mm | |||
Μεταξόνιο | 2450 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 265-1130 lt | |||
Απόβαρο | 945 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 10.810€ (από 8.600€ με απόσυρση και προωθητική ενέργεια) |