Μέχρι πόσες σχέσεις μπορεί να έχει ένα κιβώτιο ταχυτήτων; Την απάντηση δίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ZF…
Ειδήμων στα συστήματα μετάδοσης και ως η πρώτη εταιρία με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων η γερμανική εταιρία βάζει τέλος στα σενάρια περί 10-τάχυτου κιβωτίου με δηλώσεις του Stefan Sommer. Ο CEO της ZF είπε χαρακτηριστικά σε forum στη Γερμανία πως «οι 9 σχέσεις είναι το φυσιολογικό όριο για ένα κιβώτιο αφού από εκεί και πέρα το βάρος αυξάνεται σημαντικά ενώ η κλιμάκωση δεν ωφελεί και τόσο την κατανάλωση καυσίμου».
VW VAQ, το ενεργό διαφορικό!
Υπενθυμίζεται πως από το νέο έτος η ZF θα προχωρήσει στην παραγωγή ενός 9-τάχυτου κιβωτίου το οποίο αρχικά θα τοποθετηθεί σε μοντέλα του Chrysler Group. Σύμφωνα με την ZF το νέο κιβώτιο θα εξασφαλίζει έως 16% μικρότερη κατανάλωση σε σχέση με ένα 6-τάχυτο. Το caroto.gr είχε πάρει μία γεύση από το 8-τάχυτο στην σχετική δοκιμή της BMW 328i και το μόνο που έχουμε να πούμε είναι πως πράγματι εκτός από βελούδινες αλλαγές η κλιμάκωση ωφελεί την εξοικονόμηση καυσίμου.
Porsche, 7 σχέσεις είναι πολλές;
Ωστόσο, για την ZF το ζήτημα των 10 σχέσεων μπορεί να έχει τελειώσει όχι όμως και για την Hyundai που έχει ήδη ανακοινώσει πως εξελίσσει ένα τέτοιο κιβώτιο. Επίσης, η GM σε συνεργασία με την Ford έχουν με την σειρά τους κάνει γνωστό πως θα προχωρήσουν στην κατασκευή 9- και 10-τάχυτων αυτόματων κιβωτίων. Για να δούμε…
Γιατί τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι λιγότερο ενεργοβόρα από τα κλασικά αυτόματα;