Η σουηδική εταιρία πάει ένα βήμα μακρύτερα την τεχνολογία ανίχνευσης και αποφυγής σύγκρουσης με πεζό…
Τα S60/V60 καθιερώθηκε στην μνήμη των περισσοτέρων ως το μοντέλο που εισήγαγε την τεχνολογία ανίχνευσης και αποφυγής σύγκρουσης με πεζό (Pedestrian Detection). Με απλά λόγια το σύστημα βασίζεται σε ένα ραντάρ (που βρίσκεται στην μάσκα στο εμπρός μέρος), μια κάμερα (πίσω από τον καθρέπτη οπισθοπορείας) που «σκανάρουν» το δρόμο ενώ στην μνήμη της μονάδας συγκρίνονται τα είδωλα με αποθηκευμένα σωματομετρικά δεδομένα (το ίδιο σύστημα αντιλαμβάνεται και οχήματα). Για αυτό το λόγο το σύστημα είναι συγκεκριμένο και δεν μπορεί π.χ. να αντιληφθεί ένα σκύλο ή μια γάτα.
Πλέον οι ειδικοί της Volvo κατάφεραν να εξελίξουν την νοημοσύνη του συστήματος και να περάσουν στον αλγόριθμο του και το είδωλο ενός ποδηλάτη ώστε αυτός να γίνεται αντιληπτός και αρχικά να προειδοποιεί τον οδηγό. Αν αυτό δεν είναι αρκετό τότε το σύστημα επεμβαίνει στα φρένα (Automated Emergency Braking) ακινητοποιώντας εντελώς το αυτοκίνητο. Για να σας λύσουμε την απορία, ναι, το σύστημα για τους πεζούς λειτουργεί μια χαρά όπως το έχουμε δοκιμάσει (σε ασφαλές περιβάλλον και με ανδρείκελα) σε διάφορα μοντέλα της Volvo.
Υποθέτουμε πως το ίδιο αποτελεσματικό θα είναι και το Cyclist Detection το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τον Μάιο. Υπενθυμίζεται πως πλέον τα συστήματα ανίχνευσης πεζών αποτελούν προαιρετικό μέρος εξοπλισμού ακόμη και αυτοκινήτων πόλης. Ας ελπίσουμε πως κάποια στιγμή αυτά να είναι στάνταρ (όπως παλαιότερα το ABS, σταδιακά το ESP) μειώνοντας και τα μοιραία ατυχήματα με τους ποδηλάτες μιας και το 50% προέρχεται με σύγκρουση με αυτοκίνητο, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ.