Το μόνο σύστημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη Honda Gold Wing και είναι ενσωματωμένο στο φαίρινγκ της προστατεύει ικανοποιητικά μόνο σε περιπτώσεις μετωπικής σύγκρουσης.
H Dainese, η ιταλική εταιρεία κατασκευής ιματισμού και αξεσουάρ για μοτοσικλετιστές, εξέλιξε ένα σύστημα αερόσακων, το D-Air Street, που με βάσει τις πληροφορίες από τη γερμανική λέσχη ADAC και το γνωστό TUV λειτουργεί απόλυτα ικανοποιητικά και προστατεύει αποτελεσματικά -σε αντίθεση με τα συστήματα του είδους που είχαν παρουσιαστεί κατά καιρούς.
Η υιοθέτηση των αερόσακων στις μοτοσικλέτες έχει μια ιδιαίτερα μεγάλη παράμετρο δυσκολίας, που έχει να κάνει με το που θα βρεθεί ο οδηγός σε περίπτωση ατυχήματος. Παράλληλα τα συστήματα με αερόσακους γύρω από τον οδηγό καθυστερούσαν να ενεργοποιηθούν, μιας και φούσκωναν όταν ο οδηγός είχε φύγει από τη σέλα και είχε απελευθερωθεί ο σχετικός ιμάντας που προκαλούσε την ενεργοποίηση.
Στο D-Air Streer της Dainese οι δύο αερόσακοι συνολικής χωρητικότητας 12 lt είναι ενσωματωμένοι στο δερμάτινο μπουφάν ή γιλέκο που φοράει ο οδηγός και προστατεύουν, όταν φουσκώσουν, την πλάτη του, το θώρακα και το λαιμό του. Το σύστημα έχει επιπλέον αισθητήρες στο πιρούνι και στο πλαίσιο της μοτοσικλέτας, με τη βοήθεια των οποίων αναγνωρίζονται καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε πτώση.
Στις περιπτώσεις αυτές οι αερόσακοι -η κεντρική μονάδα ελέγχου τους είναι μόνιμα συνδεδεμένη με τους αισθητήρες που προαναφέραμε- ενεργοποιούνται μέσα σε 45 χιλιοστά του δευτερολέπτου, πολύ πριν έρθει ο οδηγός σε επαφής με την άσφαλτο ή το έδαφος.
Το σύστημα της Dainese έχει δοκιμαστεί, πέρα από τα test των ADAC και TUV που είπαμε, και στους αγώνες με το D-Air Racing με επίσης μεγάλη επιτυχία. Το θέμα εδώ φυσικά είναι, όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, είναι το κόστος, μιας και το γιλέκο με τους αερόσακους κοστίζει πάνω κάτω 750 ευρώ, το μπουφάν 1.500 και η μονάδα ελέγχου με τους αισθητήρες πάνω στη μοτοσικλέτα περίπου 500 ευρώ.
Με τη συνεργασία του carzine.gr