Παρακολουθείστε το σχετικό βίντεο για να κατανοήσετε τον τρόπο λειτουργίας ενός από τους δημοφιλέστερους συμπλέκτες σε συστήματα τετρακίνησης…
Το παρακάτω βίντεο απεικονίζει με αναλυτικό τρόπο την λειτουργία του ηλεκτροϋδραυλικού συμπλέκτη Haldex, της σουηδικής εταιρίας που από το 2010 συνεργάζεται στενά στα συστήματα τετρακίνησης με την Borg Warner που κατασκευάζει -μεταξύ άλλων- και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG.
Με απλά λόγια, ο Haldex στην 5η γενιά αποτελείται από τρία βασικά μέρη (σε αντίθεση με τα τέσσερα των προηγούμενων): α) το υδραυλικό ισχύος με ενσωματωμένη την ηλεκτρική αντλία και το φυγοκεντρικό ρυθμιστή, β) το υγρό πολύδισκο σετ, και γ) την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU).
Σε ρόλο κεντρικού διαφορικού ο Haldex τοποθετείται ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου και ο ρόλος του είναι να μεταφέρει ροπή στον πίσω. Όταν το αυτοκίνητο εκκινεί η ηλεκτρική αντλία αυξάνει την πίεση του λαδιού στο κύκλωμα του συμπλέκτη. Ανάλογα με την πίεση που δημιουργεί η αντλία τα δισκάκια συμπιέζονται μεταξύ τους και ανάλογα με το πόσο σφίγγουν είναι το μέγεθος της ροπής που περνά στους τροχούς. Χαμηλότερη πίεση έχουμε π.χ. σε κλειστές στροφές, στις υψηλές ταχύτητες, στο παρκάρισμα και υψηλότερη πίεση π.χ. σε γλιστερά, παγωμένα, λασπωμένα οδοστρώματα.