Στα παλιότερης τεχνολογίας συστήματα ανάφλεξης, με ή χωρίς πλατίνες, υπήρχε ένας βασικός πολλαπλασιαστής ενώ στα σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχουν τέσσερις (στην περίπτωση του τετρακύλινδου) μικρότεροι τοποθετημένοι σε κάθε κυλινδροκεφαλή. Πρόκειται για εξάρτημα που πολλαπλασιάζει την τάση των περίπου 400V (12V από την μπαταρία) στα 30.000-40.000V που απαιτούνται από τους σπινθηριστές (μπουζί), για να πραγματοποιηθεί η καύση. Αποτελείται από δύο πηνία, το πρωτεύον και το δευτερεύον. Το πρωτεύον είναι συνδεδεμένο με το διακόπτη (πλατίνες) στην περίπτωση των μηχανικών συστημάτων ανάφλεξης. Όταν ο διακόπτης ανοίξει, το κύκλωμα διακόπτεται και το δευτερεύον πηνίο του πολλαπλασιαστή διαρρέετε από ρεύμα υψηλής τάσης, τροφοδοτώντας το σύστημα ανάφλεξης.
0