Πρόκειται για ένα φαινόμενο που γίνεται αντιληπτό από εξωτερικούς «μεταλλικούς» ήχους και οφείλεται στην ταχύτερη και βίαιη καύση του μίγματος. Με άλλα λόγια η καύση του μίγματος αέρα/βενζίνης δεν γίνεται ομαλά αλλά απότομα με ρυθμό έκρηξης καθώς η φλόγα μεταδίδεται πολύ πιο γρήγορα. Συνθήκες που δημιουργούν «πειράκια» είναι η αμόλυβδη με μικρό βαθμό οκτανίων, η κακή ρύθμιση του αβάνς, η λειτουργία του κινητήρα με υπερβολικό φορτίο, η «πειραγμένη» υψηλότερη σχέση συμπίεσης, από την κακή ψύξη των κυλίνδρων κ.α. Πέρα από τον ενοχλητικό ήχο οι συνέπειες της κρουστικής καύσης είναι η μείωση της απόδοσης, η αύξηση της κατανάλωσης και των ρύπων, η υπερθέρμανση του κινητήρα, η φθορά εξαρτημάτων (εμβόλου, μπιέλας, ελατηρίων κ.α.), μέχρι και το τρύπημα του πιστονιού!
3
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ για την ενημέρωση και το άρθρο ,δυστυχώς η νοθευμένη βενζίνη κάνει επίσης μεγάλη ζημιά,ετσι πιστεύω,πρόσφατα άρχισαν να χτυπάν και τα δικά μου και καάλαβα ότι είναι από καυσιμο,είχα αφήσει και το αυτοκίνητο σε ακινησία 10 μέρες…Δεν ξερω,μακάρι να λυθεί το πρόβλημα.
Συγνωμη για το θρασος μου, αλλα τα πυρακια απ οσο γνωριζουμε ειναι η αυταναφλεξη του υπολοιπου του μειγματος που βρισκεται στον θλαμο καυσης, εκτός του κυριου μετωπου της φλογας δλδ, μετα την εναυση της ανάφλεξης απο το μπουζι.. και οχι η προαναφλεξη. Συχνα συγχεονται αυτα τα δυο!
που το γραφει αυτο?